خبرگزاری کار ایران

نوآوری‌های فلسفه ملاصدرا کتاب شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۴۲۹

کتاب «حکمت برتر» درسگفتاری درباره نوآوری‌های فلسفه ملاصدرا نوشته آیت الله سید مصطفی محقق داماد توسط انتشارات سخن منتشر شده است.

به گزارش ایلنا، کتاب «حکمت برتر» مجموعه درسگفتارهایی است که محقق داماد سال ۱۳۸۵ به دعوت غلامرضا اعوانی رییس وقت مؤسسه حکمت و فلسفه در آن مؤسسه ارائه داده است.

نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب آورده است: حکمت متعالیه که حدود چهار قرن است میدان دار فلسفه رایج در جهان اسلام است، با الهیات عقلانی شیعی عجین شده است. فهم درست این نظام به گونه‌ای که بتوان آن را همچون چشیدن این نظام تعبیر کرد، می‌تواند درک بسیاری از معارف اسلامی، آیات قرآن مجید و تعلیمات اهل بیت (ع) را برای ما فراهم سازد.

کتاب شامل ۹ درسگفتار با عناوین زیر است: حکمت برتر ملاصدرا، حکمت متعالیه؛ ابداع یا التقاط؟، اصالت وجود، بساطت و ترکیب مشتقات در ادبیات علوم عقلی اسلامی، وحدت تشکیکی وجود، تقسیمات کلی وجود به ذهنی و خارجی، هستی و چیستی علم، اتحاد عاقل و معقول و بررسی اشکال عدم بقای موضوع در حرکت جوهر.

کتاب «حکمت برتر» درسگفتاری درباره نوآوری‌های فلسفه ملاصدرا نوشته سید مصطفی محقق داماد توسط انتشارات سخن با همکاری مرکز نشر علوم اسلامی در ۲۳۴ صفحه منتشر شده است.

منبع مهر
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز