خبرگزاری کار ایران

اینفلوئنسر چینی در گفتگو با ایلنا:

معنای واقعی «پرشین» را با سفر به ایران حس می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۸۹۳

یک اینفلوئنسر چینی در حوزه سفر معتقد است: معنای واقعی کلمه «پرشین» را وقتی به ایران سفر می‌کنیم می‌توانیم حس کنیم. در این سفر با دنیایی از اطلاعات درباره امپراتوری پارس روبه رو خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، Zhao Weihong (گردشگر و اینفلوئنسر چینی) که در قالب فم تور جهت آشنایی با جاذبه‌های طبیعی ایران و پیرو پروژه «سلام ایران» چندی پیش به ایران سفر کرده بود، با اشاره به آنکه به کمک فیلمی که دیده است اطلاعات محدودی درباره ایران کسب کرده، گفت: در بیشتر موارد اطلاعاتی که درباره ایران در اینترنت منتشر شده است نادرست است. حتا برخی از افراد در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، ایران را نادرست معرفی می‌کنند. می‌گویند در ایران جنگ است و از این رو اصلا دید مناسبی درخصوص ایران در فضای مجازی چین وجود ندارد. این درحالی است که ما بعد از سفر به ایران متوجه شدیم که تمام این اطلاعات نادرست است و با واقعیت دیگری درخصوص ایران روبه رو شدیم. 

به گفته او، اسناد و مطالب درباره ایران در شبکه‌های اطلاع‌رسانی و فضای مجازی مرتبط با سفر در چین از ویچت گرفته تا ویبو و… خیلی کم است. درواقع تولید محتوا درخصوص ایران و واقعیت‌های آن جاذبه‌ها و داشته‌هایش در فضای مجازی و فضاهای اطلاع‌رسانی کم است. 

Zhao Weihong یادآورشد: وقتی در نرم افزارهای چینی کلمه «پرشین» را سرچ می‌کنیم اطلاعاتی درخصوص امپراتوری پارس می‌آید. اما درواقع فقط یک کلمه است و اطلاعات زیادی درخصوص امپراتوری پارس در اختیار ما نمی‌گذارد. این درحالی است که وقتی به ایران سفر می‌کنیم و درباره امپراتوری پارس می‌شونیم و می‌خوانیم و اطلاع کسب می‌کنیم، با دنیایی از اطلاعات روبه رو می‌شویم که می‌تواند در نرم افزارها و پلتفورم‌های چینی جای گیرد که درواقع جای آن خالی است. کلمه «پرشین» را وقتی به ایران سفر می‌کنیم می‌توانیم به معنای واقعی آن حس کنیم. 

این گردشگر چینی با تاکید بر آنکه مردم ایران مهم‌ترین دلیل برای هر گردشگر خواهند بود که بخواهند به ایران سفر کنند، گفت: مردم ایران بهترین دلیل برای سفر خواهند بود. شاید یکی از جاذبه‌هایی که مرا بر آن داشت تا به ایران سفر کنم مستندی بود که درباره مردم زاهدان دیده بودم. خیلی برام جالب بود که این فرهنگ را از نزدیک ببینم. ایران دارای تنوع اقوام و فرهنگ‌هاست و البته اقلیت‌های مذهبی متعددی در کنار هم در این کشور زندگی می‌کنند و دیدن آداب و رسوم و فرهنگ آن‌ها برای گردشگران جذاب خواهد بود. دیدن لایف استایل ایرانی مهم‌ترین مزیت برای جذب گردشگران چینی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز