خبرگزاری کار ایران

نقاشی‌های کارگردان پایتخت رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۳۲۱

کارگردان سریال «خوشنام» می‌گوید: از آنجا که مخاطبان رسانه فیلم و سریال، مخاطب گسترده‌تری دارد، به نظر من حیف است که امثال آقای مقدم را که یکی از پرکارترین سریال‎سازان بوده است، محدود به مخاطب خاص کنیم و از این منظر افسوس خوردم.

به گزارش ایلنا، «شرجی» عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های سیروس مقدم است که به دو دوره نقاشی‌های وی اختصاص دارد. این نمایشگاه روز پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم اسفندماه در گالری گویه افتتاح شد. 

سیروس مقدم (کارگردان سینما و تلویزیون) که در رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل کرده، پس از ۴۵ سال دوری از هنر نقاشی، نمایشگاهی از آثار قدیمی و جدیدش را که حدوداً متشکل از ۵۰ تابلوی نقاشی و طراحی است، روی دیوار برده است. 

طی روزهای برگزاری نمایشگاه «شرجی» هنرمندانی همچون مرتضی اسدی، ایرج اسکندری و جواد بختیاری که از دوستان زمان دانشگاه سیروس مقدم بودند، از این نمایشگاه بازدید کردند. همچنین علاوه بر آن‌ها، سینماگرانی چون کوروش قاضی‌مراد، محمدهادی فدوی (نقاش و طراح صحنه)، رضا هدایت (تصویرگر)، کیومرث کیاست (کاریکاتوریست)، عادل علاسوند (نقاش و خطاط)، فواد نجم الدین (نگارگر)، داور یوسفی (نقاش)، جواد نوبهار (نقاش)، ژیلا کامیاب (نقاش)، سعید باباوند (گرافیست)، بهرام حنفی (نقاش و پژوهشگر)، تارا نظم علیزاده (نقاش) و نیوشا نیوژپور (نقاش)  نیز برای تماشای این نمایشگاه حاضر شدند. 

هومن حاجی عبداللهی بازیگر سریال «پایتخت» نیز در سخنانی بیان کرد: نقاشی‌ها نیز حالی آشفته و عجیب نداشت و این حال خوب به مخاطب انتقال پیدا می‌کند. 

علیرضا نجف‌زاده کارگردان سریال «خوشنام» که پیش از آغاز فعالیت حرفه‌ای خود در فیلم و سریال‌سازی، دستیار سیروس مقدم بوده است، با حضور در نمایشگاه «شرجی» درباره این آثار اظهار کرد: من سال‌هاست آقای مقدم را می‌شناسم، می‌دانستم که خیلی جدی به نقاشی نگاه می‌کنند و جسته و گریخته کارهای ایشان را که دی انجام می‌دادند، دیده بودم وی فکر نمی‌کردم طی یکی دو سال، نقاشی را اینقدر جدی دنبال کردند. 

وی تصریح کرد: از اینکه آقای مقدم به نقاشی پرداختند، هم افسوس خوردم هم خوشحال شدم؛ خوشحال شدم که هنرمندی همچون آقای مقدم می‌تواند دنبال علایقش برود و در شرایطی جدید خودش را محک بزند و نتیجه‌اش هم بسیار خوب بوده است. از طرف دیگر افسوس خوردم که اتفاقی افتاد و شرایطی شد تا آقای مقدم از فیلمسازی به سمت نقاشی سوق پیدا کند و به نظر من حیف است. 

کارگردان سریال «خوشنام» گفت: از جنبه‌ای دیگر، این تابلوهای نقاشی، تکرار آقایی مقدم هستند که گاهی در قالب نقاشی و گاهی در قالب فیلم و سریال اتفاق می‌افتد که هر کدام از این رسانه‌ها مخاطب خودشان را دارند. اما از آنجایی که مخاطبان رسانه فیلم و سریال، مخاطب گسترده‌تری دارد، به نظر من حیف است که امثال آقای مقدم را که یکی از پرکارترین سریال‎سازان بوده است، محدود به مخاطب خاص کنیم و از این منظر افسوس خوردم. 

نمایشگاه نقاشی سیروس مقدم تا روز ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در گالری گویه واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره ۳۹ برقرار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز