خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

غذای حلال بزرگترین مزیت ایران برای جذب گردشگران از اندونزی و مالزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۱۵۱

جذابیت‌ های زیارت حرم امام رضا(ع) برای مسافران بودایی

یک فعال گردشگری مطرح کرد: غذای حلال مهم‌ترین جاذبه گردشگری ایران است چراکه برای گردشگران مالزیایی و اندونزیایی، غذا خیلی مهم است. با توجه به آنکه در ایران تمام غذاها حلال است قطعا گردشگران از کشور مالزی و اندونزی دیگر دغدغه چک کردن حلال بودن غذا را نخواهند داشت و این بزرگترین مزیت ایران برای جذب این گردشگران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیمین ثقفی (کارگزار یک آژانس اندونزیایی در ایران) است که از سال ۲۰۱۴ روی بازار اندونزی به طور اختصاصی جزیره بالی فعال شده است و سالانه بسته‌های سفر به اندونزی را برای ایرانی‌ها تهیه و طراحی می‌کند، گفت: با وجود آنکه در حوزه تورهای خروجی فعال هستم اما همواره یکی از علاقه‌مندی‌هایم آن بود که بتوانیم از ظرفیت بیش از ۲۸۰ میلیون نفری اندوزی که بزرگترین کشور مسلمان دنیا هست، برای توسعه گردشگری ورودی به ایران استفاده کنیم و بتوانیم گردشگران اندونزیایی را جذب کنیم. اما برای تحقق این مهم نیازمند هماهنگی و همکاری گروهی هستیم. 

او که به عنوان یکی از شرکت کنندگان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور داشت، ادامه داد: با وجود آنکه کشورهای اندونزی و مالزی که از جمله کشورهای مسلمان دنیا هستند و می‌توانند بازارهای خوبی برای جذب گردشگر به ایران باشند، اما به دلایلی از جمله نبود پرواز مستقیم به این کشورها، عدم فعالیت آژانس‌های قدرتمند در این بازار و شاید حتا دلایل سیاسی و اقتصادی از این بازار بالقوه استفاده لازم را نمی‌بریم. 

این فعال گردشگری نبود پرواز مستقیم را یکی از عوامل گران شدن بسته‌های سفر ایران برای گردشگران کشورهای مالزی و اندونزی عنوان کرد و ادامه داد: این روزها خبرهای خوبی درخصوص برقراری پرواز مستقیم شنیده می‌شود که امیدواریم محقق شود. تا بتوانیم این بازار را دوباره فعال کنیم. البته مشکلات مبادلات مالی داریم که در بسیاری از موارد ما را با مشکل روبه رو می‌سازد. 

به گفته ثقفی، غذای حلال مهم‌ترین جاذبه گردشگری ایران است چراکه برای گردشگران مالزیایی و اندونزیایی، غذا خیلی مهم است. با توجه به آنکه در ایران تمام غذاها حلال است قطعا گردشگران از کشور مالزی و اندونزی دیگر دغدغه چک کردن حلال بودن غذا را نخواهند داشت و این بزرگترین مزیت ایران برای جذب این گردشگران است. شاید این گردشگران مانند اروپایی‌ها نباشند که عموما کتابچه‌ای در دست دارند و درخصوص تاریخ و تمدن ایران تحقیق کرده‌اند و برای دیدن تاریخ و فرهنگ ایران سفر می‌کنند اما گردشگران شرق آسیا نگاه دیگری به ایران خواهند داشت و قطعا عکس و سلفی گرفتن با جاذبه‌های ایران مانند پرسپولیس و اصفهان و… برایشان جذاب خواهد بود. تجربه‌های تعامل گرایانه را می‌پسندند و حتا دیداری کوتاه از جاذبه‌های ایران برای آنها لذت بخش است. 

او افزود: بیشتر گردشگرانی که از کشور اندونزی و کشورهای شرق آسیا به ایران سفر می‌کنند به شهرهای اصفهان، شیراز علاقه نشان می‌دهند و حتا کویر برایشان جذاب است. تصور بر آن است که جزیره کیش، بوشهر و چابهار هم برایشان جذاب باشد. بااین وجود هیچ کار تبلیغاتی در این کشورها برای معرفی ایران و جاذبه‌هایش انجام نمی‌شود. حتا در نمایشگاه‌های گردشگری این کشورها حضور نداریم. جای بسته‌های سفر به ایران در نمایشگاه‌های گردشگری مالزی خالی است. این نمایشگاه همچون بازار سفر در این کشور عمل می‌کند. حتا اندک حضوری که ایران در این نمایشگاه داشته نیز بسیار ضعیف بوده. درحالی که از ترکیه آژانس‌هایی حضور پیدا می‌کنند که بسته‌های ایران را به عنوان بسته‌های گردشگری حلال را می‌فروشند. 

غذای حلال بزرگترین مزیت ایران برای جذب گردشگران از اندونزی و مالزی

ثقفی تاکید کرد: سال‌های قبل شاهد حدود ۱۵ تا ۲۰ سال پیش آژانسهای قوی از ایران در بازار مالزی فعال بودند که روی این بازار کار کرده‌اند. مالزیایی‌ها و اندونزیایی‌ها رسمی دارند که هر وقت به سفر حج می‌روند باید بعد از آن چند روز در کشور دیگری اقامت کنند و سپس به کشور خود بازگردند. در آن زمان آژانس‌های خوبی فعال بودند که از این ظرفیت برای جذب گردشگران و حجاج این کشورها به ایران استفاده می‌کردند. اما متاسفانه در طول دو دهه اخیر این امر به دلایل مختلف کاملا از بین رفته. 

به گفته این فعال گردشگری، گردشگران کشورهای مالزی و اندونزی، ایران را کشوری وسیع می‌دانند که جذابیت‌های زیادی برایشان دارد. مردم ایران را دوست دارند و تجربه‌های مختلف از انواع خوراک گرفته تا جاذبه‌های متنوع را می‌توانند در ایران داشته باشند. مشهد را دوست دارند و حتا مسافران بودایی که از این کشورها داشتیم زیارت حرم امام رضا (علیه‌السلام) را دوست داشتند و برایشان جذاب بود. 

شکستن قیمت آن هم با کم کردن کیفیت

او با اشاره به آنکه اندونزی نیز مقصدی جذاب برای گردشگران ایرانی است، درخصوص قیمت سفر به اندونزی نیز گفت: با توجه به گران شدن نرخ دلار، بسته سفر با پرواز حدود ۸۰ تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود. البته بالی یکی از مقاصدی است که بیش از نیم قرن است که در میان ۳ مقصد برتر دنیا قرار دارد و در میان ایرانی‌ها نیز علاقه‌مندان خود را دارد. فرهنگ غنی، طبیعت زیبا و اقامتگاه‌های لاکچری که در این جزیره فعال است که، این مقصد را بسیار جذاب کرده. 

ثقفی با اشاره به وجود رقابت در بازار گردشگری اندونزی و سفر ایرانی‌ها به این مقصد گفت: در بیشتر موارد، بازار رقابت با شکستن قیمت آن هم با کم کردن کیفیت محقق می‌شود. شاید در مرحله نخست مسافر فکر کند که ۵ یا ۱۰ دلار به نفعش شده اما در واقع از کیفیت خدمات کاسته می‌شود. بارها شاهد بودیم که آژانسهای مسافرتی با شکستن قیمت‌ها از کیفیت خدمات کاسته‌اند که مسافران با مشکل روبه رو شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز