خبرگزاری کار ایران

«بحران آب و هوایی و پیمان نوید سبز جهانی» کتابی درباره نقش سرمایه‌داری در ویرانی زیست‌محیطی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۴۱۷

کتاب «بحران آب و هوایی و پیمان نوید سبز جهانی (اقتصاد سیاسی نجات سیاره)» با ترجمه شهریار خوّاجیان منتشر شد.

به گزارش ایلنا، کتاب «بحران آب و هوایی و پیمان نوید سبز جهانی (اقتصاد سیاسی نجات سیاره)» شامل گفتگوی نوآم چامسکی و رابرت پالین با سی. جی. پلی کرونیو (روزنامه نگار اقتصاد و علوم سیاسی) است که در چهار بخش ماهیت تغییرات آب و هوایی، سرمایه‌داری و بحران آب و هوایی، یک پیمان نوین سبز جهانی و بسیج سیاسی برای نجات سیاره می‌شود.

این کتاب به مباحث مربوط به ماهیت تغییرات آب و هوایی و ارتباط سرمایه‌داری با ویرانی زیست محیطی و بحران آب و هوایی می‌پردازد و بعد برنامه مورد نیاز برای گذار موفق به اقتصاد سبز را شرح می‌دهد و سرانجام به نقش «بسیج سیاسی برای نجات سیاره» و «سوسیالیسم زیست محیطی» برای بسیج عمومی در مبارزه برای ایجاد آینده‌ای سبز می‌پردازد.

برنامه جهانی پیمان نوین سبز که پالین در این کتاب مطرح می‌کند از حمایت قوی چامسکی برخوردار است.

سی. جی. . پلی کرونیو در بخش پایانی پیشگفتار این کتاب نوشته است: به نظر من، این کتاب کم حجم که خواننده در دست دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هر کسی- پژوهشگر، فعال و مردم معمولی- باید خوراکی برای تفکر در آن بیابد. البته، این کتاب فقط کمکی ناچیز به گفتگویی عمومی است که باید بسط داده شود تا جایی که به همه سطوح جامعه در همه مناطق جهان برسد. پیشبرد این گفتگو، حتی به مقداری اندک، کمترین کاری است که همه ما به نسل‌های بعد بدهکاریم. با توجه به این امر، مایلم صمیمانه‌ترین سپاس‌ها و عمیق‌ترین قدرشناسی خود را نثار نوآم چامسکی و رابرت پالین کنم که به من اجازه دادند در این سفر با آنان همراه شوم تا در آگاهی‌رسانی به مردم درباره چگونگی کمک به نجات این سیاره باشم.

کتاب «بحران آب و هوایی و پیمان نوید سبز جهانی (اقتصاد سیاسی نجات سیاره)» در ۱۸۴ صفحه توسط انتشارات ققنوس در ۷۷۰ نسخه راهی بازار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز