خبرگزاری کار ایران

در نامه به رئیس فدراسیون ایفلا مطرح شد؛

درخواست موضع‌گیری قاطع ایفلا در برابر نقض فاحش حقوق بشر در غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۷۲۱

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همزمان با روز جهانی قدس با ارسال نامه‌ای به ویکی مک دونالد رئیس ایفلا خواستار موضع گیری قاطع این فدراسیون در برابر نقض فاحش حقوق بشر در غزه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد همزمان با روز جهانی قدس با ارسال نامه‌ای به ویکی مک‌دونالد، رئیس فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا)، ضمن محکومیت تجاوزات اخیر رژیم اسرائیل و ابراز نگرانی عمیق از بحران شدید انسانی در غزه، خواستار موضع‌گیری قاطع این فدراسیون در برابر نقض فاحش حقوق بشر شد.

دبیرکل نهاد در ابتدای این نامه با اشاره به ارزش‌های ایفلا تأکید کرد: «برای ما به‌عنوان نهادی که به حفظ ارزش‌ها و اصول مورد حمایت ایفلا، از جمله مسئولیت در قبال افراد و جامعه، بی‌طرفی، دسترسی آزاد، مالکیت فکری و کنوانسیون‌های بین‌المللی متعدد پایبند است، مایه تأسف است که اسرائیل حملات و فشارهای خود را بر زنان و کودکان تشدید کرده، حملاتی که منجر به از بین رفتن تعداد زیادی از آن‌ها شده است. متأسفانه، در نتیجه این تهاجمات بیش از ۴۰ هزار نفر از جمله زنان، کودکان و خبرنگاران کشته و آواره شده‌اند.»

وی با مایه تأسف خواندن تخریب گسترده کتابخانه‌ها و مراکز اسنادی در این منطقه تصریح کرد: «این نهادهای فرهنگی نقشی حیاتی در حفظ دانش و میراث فرهنگی دارند و برای توسعه گفتگو و دستیابی به اهداف توسعه پایدار نقشی اساسی دارند. البته در شرایط کنونی، پیگیری بحث‌های معنادار درباره اهداف توسعه پایدار دشوار است.»

رمضانی در ادامه با توجه به تعهد ایفلا به آزادی، عدالت و حقوق بشر، خواستار موضع‌گیری محکم و قاطع این فدراسیون در برابر نقض فاحش حقوق بشر در غزه شد و ادامه داد: «از ایفلا می‌خواهیم که از نفوذ خود برای محکوم کردن اقدامات اسرائیل، دفاع از آزادی اطلاعات و حفاظت از حقوق همه افراد آسیب‌دیده از این بحران استفاده کند.»

وی افزود: «از ایفلا می‌خواهیم که در تعامل با سازمان ملل متحد، فعالانه از تلاش‌ها برای ایجاد آتش‌بس به نفع مردم فلسطین حمایت کند. ایفلا در همکاری با سازمان ملل می‌تواند صدای خود را تقویت کند و به دنبال صلح، آزادی، عدالت و حمایت از حقوق بشر باشد.»

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان ضمن قدردانی از توجه رئیس ایفلا به این موضوع فوری، اظهار امیدواری کرد ایفلا تعهد خود به آزادی، عدالت و حقوق بشر را در این دوران چالش‌برانگیز نشان دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز