خبرگزاری کار ایران

«هیس! پیرمرد چهارده‌ساله خوابیده» خاطرات یک روستازاده از جبهه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۰۸۱

«هیس! پیرمرد چهارده‌ساله خوابیده» خاطرات جلیل خلیلی افراتختی به چاپ رسید.

به گزاش ایلنا، «هیس! پیرمرد چهارده‌ساله خوابیده» خاطرات جلیل خلیلی افراتختی به قلم صادق کیان‌نژاد امیری در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید. 

این کتاب داستان زندگی و خاطرات یک روستازاده به نام جلیلی خلیلی افراتختی از روستای افراتخت استان مازندران است که در انتهای منطقه‌ای جنگلی به دور از هیاهوهای معمول زندگی مشغول چوپانی بوده اما ندای انقلاب اسلامی را شنیده و جسورانه با آن همراه می‌شود. جلیل خلیلی پس از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ، دلیرانه راهی جبهه می‌شود تا مانع نفوذ ارتش عراق به عمق خاک کشور شود. 

«هیس! پیرمرد چهارده‌ساله خوابیده» در سیزده بخش از کودکی تا بزرگسالی راوی را بازگو می‌کند و در بخش آخر عکس‌ها و اسنادی از این روایت‌ها را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. 

۲۵ جلسه ابتدایی مصاحبه با راوی، توسط ولی هاشمی انجام شده اما در ادامه، کار به صادق کیان‌نژاد سپرده می‌شود و ۴۰ ساعت مصاحبه به مصاحبه‌های قبلی اضافه می‌شود تا روایت‌ها سر و شکل بگیرند. 

به گفته نویسنده در تدوین کار نیاز به برخی جزییات خاطرات بود که به سبب گذشت بیش از سی و اندی سال از تاریخ وقوع، در ذهن راوی نمانده بود اما سعی شده تا آنجا که می‌شود از بیان جزییات دریغ نشود. 

«هیس! پیرمرد چهارده‌ساله خوابیده» به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان مازندران در ۴۰۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه در بازار نشر موجود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز