خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه انفرادی «نویزآف» برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۵۰۳

ایجاد نوستالژی با نوار کاست

نمایشگاه انفرادی «نویزآف» شامل نقاشی‌اهی امیر عباسی است از ۳۱ فروردین‌ماه افتتاح شده و تا یازدهم اردیبهشت‌ماه برپاست.

به گزارش ایلنا، «نویزآف» عنوان سومین نمایشگاه انفرادی امیر عباسی است که از ۳۱ فروردین ماه تا ۱۱ اردیبهشت ماه در گالری بام برپاست. 

 امیرعباسی گفت: «نویزآف» سومین نمایشگاه انفرادی من است. در این مجموعه من به سراغ نوارهای کاست رفتم. 

او افزود: نوار کاست که امروزه تبدیل به یکی از آیکون‌های پاپ شده است ما را به دنیای نوستالژی فرامی‌خواند. نوارهایی که شاید در زمان خودشان شنیده نشده‌اند یا شکسته شده‌اند. این مجموعه شامل هفت نقاشی و پنج میکس مدیا است. 

عباسی با بیان این مطلب که هنرمند جستجوگری است؛ گفت: هنگام خلق مجموعه جدیدم احساس کردم، شیوه اکسپرسیو بهتر جواب می‌دهد، از این رو با مجموعه جدید تغییر سبک دادم. 

عباسی در استیمنت این نمایشگاه عنوان کرده است: «نویز آف گذشته هر انسان  نقش برجسته‌ای در احوال امروزش دارد. آنچه در گذشته رخ می‌دهد، در حال حاضر، شامل تغییرات و برساختهایی می‌شود که توالی زمان، فرهنگ و سیاست بر آن تحمیل کرده است. 

اشیا نیز در برساخت زبان و فرهنگ دگرگون می‌شوند و این دگرگونی در مقابل دیدگان ما مسیری متضاد را طی می‌کند. اگر چه گاهی این سلب واقعیت یا تحریف در شکل نوستالژیک آن‌ها تاثیری نمی‌گذارند، اما قابل توجه است. 

در مجموعه پیش رو، نوارها استعاره‌ای از بر ساخت زبانی و فرهنگی جوامعی نظیر ما هستند. این وارانه‌سازی، امروز از آن جهت برجسته شده است که نمود آن در زندگی ما، شکلی طنز گونه و قابل تامل پیدا کرده است. چیزی که در گذشته، گاهی با سانسور همراه بوده است و امروز طی فرآیندی فرهنگی، در دایره ایدئولوژیک نهاد حاکم قرار ندارند. چیزی دگرگون و فراموش شده، که ماهیت واقعی از آن سلب شده تا نوعی معناسازی وارانه اتفاق بیافتد. اما امروز در مسیری متفاوت اما بی‌اثر و تنها نوستالژیک در ذهن ما نقش بسته است.» 

نمایشگاه نویزآف تا ۱۱ اردیبهشت در گالری بام  واقع در خیابان مطهری، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان خدری، پلاک ۲، زنگ ۲میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز