خبرگزاری کار ایران

کشف پرتره اسکندر مقدونی در دانمارک!

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۰۵۰

یک پرتره کوچک ۱۸۰۰ساله که گفته می‌شود متعلق به اسکندر مقدونی است نه با کلنگ باستان‌شناسان که توسط فلزیاب‌ها در جزیره‌ای در دانمارک پیدا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فلزیاب‌های در جستجوی گنج این بار در یک جزیره در دانمارک با یک پرتره برنزی از اسکندر مقدونی با موهای موج‌دار و تاجی از شاخ قوچ مواجه شدند. 

شبکه خبری دانمارکی TV2 Øst در گزارش خود اعلام کرد که فین ایبسن و لارس دانیلس زمانی‌که با فلزیاب مشغول کار میدانی خارج از شهر رینگستد، در دانمارک بودند با یک پرتره تاریخی مواجه شدند. موضوعی که بلافاصله با باستان‌شناسان در میان گذاشته شد و این اثر تاریخی را به موزه نیوزلند غربی ارسال شد. 

باستان‌شناسان پس از بررسی و مطالعه روی این اثر تاریخی دریافتند که این پرتره متعلق به اسکندر مقدونی، پادشاه باستانی مقدونیه است. 

«فریرک اولدنبرگر» یکی از باستان‌شناسان موزه غرب نیوزیلند اعلام کرد: این اثر تاریخی درست مشابه پرتره دیگری است که سال‌ها قبل با همین ویژگی‌های ظاهری کشف شد و هر دو پرتره دارای سبک و ویژگی‌های یکسان هستند. 

این باستان‌شناس معتقد است: قطعه کشف شده به قدری قابل توجه است که به محض آنکه روی میز دیدم تقریبا از صندلی پایین افتادم چراکه تقریبا مشابه همان پرتره قبلی است، اما قطعه تازه کشف شده کمی درشت‌تر و از برنز ریخته‌گری ساخته شده است. 

او می‌گوید: آلیاژ برنز حاوی مقدار زیادی سرب است که نشان می‌دهد از آلیاژی استفاده شده که پیش از این در مجسمه‌های برنزی [رومی] وجود داشته، احتمال می‌رود مجسمه‌ای برای ساختن این پرتره ذوب شده باشد و این قطعه به عنوان یک دیسک تزئینی برای سپر به کار می‌رفته. 

اسکندر مقدونی یا همان اسکندر کبیر پادشاه مقدونیه در یونان باستان بود. او در سال ۳۵۶ پیش از میلاد در شهر پلا متولد شد و تا سن ۱۶ سالگی تحت تعلیم ارسطو قرار داشت. اسکندر توانست تا پیش از رسیدن به سن سی‌سالگی یکی از بزرگ‌ترین امپراتوری‌های دنیای باستان را شکل دهد که از دریای یونان تا هیمالیا گسترده بود. از اسکندر به‌عنوان یکی از ده فاتح بزرگ در سرتاسر تاریخ یاد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز