خبرگزاری کار ایران

پرکار‌ترین و کم‌کارترین‌های بازیگران سینما چه کسانی‌اند؟

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۸۴۱

میلاد کی‌مرام با 5 فیلم درصدر پرکارترین بازیگرهای مرد سال 93 قرار گرفت. شقایق فراهانی درکنار سحر قریشی نیز هریک با پنج فیلم جزء زن‌های پرکار سال جاری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این روز‌ها که به پایان سال ۹۳ نزدیک‌تر می‌شویم؛ می‌توان پرونده کاری بازیگران را در طول سال بررسی کرد و پرکار‌ترین‌ها و کم‌کارترین‌های سینمای ایران را شناخت.

بررسی فیلم‌های نمایش داده شده در سینماهای کشور نشان می‌دهد میلاد کی‌مرام با ۵ فیلم «خط ویژه»،، «برف»، «روزگاری عشق‌وخیانت»، «مذاکرات مستقیم آقای عبدی»، «مستانه» پرکار‌ترین مرد سینمای ایران در سال جاری بوده است.

 «خط ویژه»، به کارگردانی مصطفی کیایی برشی از فسادهای اقتصادی را تصویر کرد که در سال‌های اخیر به یک معضل جدی در کشور تبدیل شده است. این فیلم ۸۳ روز بر پرده‌ سینما‌ها نمایش داده شد و به فروشی بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

فیلم «برف» به کارگردانی مهدی رحمانی دومین فیلم کی‌مرام بود که در سال جاری اکران شد. این فیلم ماجرای یک روز زندگی یک خانواده است که علیرغم مشکلات مالی درگیر برگزاری مراسم آبرومند خواستگاری دخترشان هستند. خانه آن‌ها در گروی بانک است و پدر برای رفع مسائل مالی پسر بزرگش تلاش می‌کند. «برف» حدود ۲۵ روز نمایش داده شد و حدود ۵۰ میلیون تومان فروش کرد.

 دیگر فیلم کی‌مرام «مذاکرات مستقیم آقای عبدی» سعی کرده مسئولان را به چالش و نقد بکشد.

«مستانه» نیز داستان زندگی یک هنرپیشه سینماست که مورد تعرض قرار می‌گیرد این فیلم که سومین ساخته حسین فرح‌بخش است به فروشی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان دست یافت.

«روزگاری عشق‌وخیانت» هم تاکنون حدود ۲۰ میلیون فروش داشته است.

دیگر بازیگران مرد پرکار سینمای ایران؛ فرهاد اصلانی، جواد عزتی، بابک حمیدیان و ساعد سهیلی هرکدام با ۴ فیلم هستند.

اصلانی فیلم‌های «کلاشینکف»، «خواب‌زده‌ها»، «ساکن طبقه وسط» و «مستانه» را روی پرده داشت. فیلم‌هایی که میانگین فروش‌شان کمتر از یک میلیارد بود. در این میان مستانه با فروش ۳۲۰ میلیونی کمترین سهم فروش را داشت.

جواد عزتی با فیلم‌های «فرشته‌ها باهم می‌آیند»، «کلاشینکف»، «شیار ۱۴۳» و «همه چیز برای فروش» دیگر بازیگر ۴ فیلمه‌ی امسال بود.

مرور این پرونده کاری نشان از تغییر مسیر عزتی در حوزه بازیگری است. گویی او قصد دارد نقش‌هایی جدی‌تر را انتخاب کند. می‌توان هریک از فیلم‌های سال جاری او را در حال و هوای متفاوتی یافت از «فرشته‌ها باهم می‌آیند» که فیلمی خانوادگی و در مورد بچه‌هاست تا روایت زندگی مادر شهید در فیلم «شیار ۱۴۳».

نگاهی به آمار فروش این فیلم‌ها نشان می‌دهد «فرشته‌ها باهم می‌آیند» در ۵۵ روز نمایش توانست فروشی حدود ۶۵۰ میلیون تومانی داشته باشد. «کلاشینکف» نیز هم زمان با همین تعداد روز اکران شد اما توانست دو برابر بفروشد. «شیار ۱۴۳» اما دو برابر دو فیلم دیگر تعداد روز اکرانش به درازا کشید و فروشی حدود ۲ میلیارد تومان داشت. البته عزتی در این فیلم یکی از نقش‌های فرعی را بازی می‌کرد.

«همه چیز برای فروش» همچنان در حال اکران است اما تاکنون فروش زیادی نداشته است.

بابک حمیدیان با فیلم‌های «چ»، «با دیگران»، «۵۰ قدم آخر» و «ساکن طبقه وسط» دیگر بازیگر مرد پرکار در طول این یک سال بود. در میان این ۴ فیلم «چ» با فروشی حدود ۲ میلیارد تومانی و در طول ۸۰ روز نمایش بیشترین موفقیت را در گیشه داشته است؛ از آن‌جا که این فیلم در زمره کارهای فاخر قرار می‌گیرد و حدود ۶ میلیارد تومان برای آن هزینه شده؛ نمی‌توان این میزان فروش را برای آن موفقیت دانست.

«با دیگران» داستان زنی به نام آرزوست که به دلیل سقط جنین‌های مکرر امید خود را به داشتن فرزند از دست داده و زندگی مشترک او با امیرحسین در شرایط بحرانی قرار دارد. طاهره دوست و همکار او با اقدامی فداکارانه مسیر تازه‌ای را در برابر این زوج جوان قرار می‌دهد. آزادی یعقوب شوهر سابق طاهره از زندان روابط زندگی امیرحسین، آرزو و طاهره را پیچیده می‌کند. این فیلم که کم‌تر از یک ماه در اکران ماند؛ فروشی زیر ۵۰ میلیون تومان داشت.

فیلم دیگر حمیدیان با نام «۵۰ قدم آخر» که تعداد روز اکرانش ۲۶ روز بود و فروش آن به پله ۲۰ میلیون تومان هم نرسید.

اما ساخته شهاب حسینی با نام «طبقه وسط» که تعدد بازیگر در آن وجه شاخص آن بود با ۸۰ روز اکران در حدود یک میلیارد تومان فروش کرد.

ساعد سهیلی بازیگر جوانی که سعی دارد با قبول نقش‌های متفاوت استعدادش را به رخ بکشد و این را ثابت کرده که گرچه به واسطه پدر بازیگر شده اما رمز ماندگاریش در این نسب خلاصه نمی‌شود؛ نیز دیگر بازیگر مرد ۴ فیلمه‌ی امسال بود. «متروپل»، «کلاشینکف»، «چند مترمکعب عشق» و «همه چیز برای فروش» فیلم‌هایی هستند که سهیلی در آن ایفای نقش کرد و امسال توفیق اکران به دست آوردند.

«متروپل» کیمیایی که لوکیشن آن سینمای قدیمی در خیابان لاله‌زار است. داستان دو جوان را روایت می‌کند؛ که یک شب در یک باشگاه بیلیارد با زن جوان بیوه‌ای به نام خاتون که در سینمای متروکه رو به‌رو می‌ شوند و در دو راهی تصمیم قرار می‌گیرند. داستان فیلم سینمایی متروپل از یک نیمه شب تا صبح روایت می‌شود. این فیلم که خود کیمیایی تهیه‌کنندگی آن را هم برعهده داشت با حدود ۵۰ روز نمایش فروشی بیش از ۳۵۰ میلیون تومان داشت.

در این سال کم نبودند افرادی که حضور پررنگی بر پرده نقره‌ای نداشتند. فرامرز قریبیان «خط ویژه»، مهدی سلطانی «چ»، سعید راد «چ»، حسین محجوب «با دیگران»، رامبد جوان «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و هدایت هاشمی «خانه‌ای کنار ابر‌ها» ازجمله یک فیلمه‌های امسال بودند.

پیمان قاسم‌خانی هم که بیشتر به قلمش مشهور است و بازیگری را جزء دغدغه‌های خود نمی‌داند؛ امسال با دو فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «طبقه هساث» جلوی دوربین «علی طالب‌آبادی» و «کمال تبریزی» بازی کرد.

شقایق فراهانی و سحر قریشی هرکدام با ۵ فیلم جزء پرکار‌ترین بازیگران زن امسال بودند. آن‌ها جدا از کیفیت فیلم‌ها ازنظر کمیت گوی سبقت را از دیگر رقیبان و همکاران خود ربودند.

«کلاشینکف»، «متروپل»، «خانوم» و «تجریش ناتمام»، «خواب زده‌ها» فیلم‌هایی هستند که فراهانی در آن‌ها ایفاگر نقش بود. فیلم «کلاشینکف» در طول مدت حدود دو ماه اکران حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخت. «مترو پل» نیز فروش حدود ۳۵۰ میلیون تومانی را پشت سر گذاشت. فیلم «خانم» که روایت زندگی سه زن در سه نقطه تهران از شمال تا جنوب است در طول اکران ۵۰ روز توانست فروش تقریبی ۴۰۰ میلیون تومانی داشته باشد. فیلم «تجریش ناتمام» دربارهٔ دو دانشجوست که بعد از ۲۰ سال یکدیگر را پیدا می‌کنند. این فیلم با ۵۱ روز نمایش؛ حدود یک میلیارد تومان فروش کرد.

سحر قریشی که با سریال «دلنوازان» معرفی شد؛ بیشتر سعی کرد در سینما حضور پررنگی داشته باشد. که در طول چند سال فعالیت در فیلم‌های تجاری زیادی ایفای نقش کرد. «پنج ستاره»، «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند»، «شانس، عشق و تصادف»، «دربست آزادی» و «روزگاری عشق و خیانت» ۵ فیلم قریشی در طول سال جاری بودند؛ که او را جز بازیگران زن پرکار قرار داد.

پنج ستاره در طول اکران ۷۰ روزه به فروش ۷۰۰ میلیون تومانی رسید‌ه‌. این فیلم زندگی ۵ زن و گرفتاری‌ها و دلمشغولی‌هایشان را تصویر می‌کند. «آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند»، داستان دکتری است که با وجود داشتن همسر، دو فرزند و یک زندگی آرام، عاشق زنی ۳۰ سال کوچک‌تر از خودش می‌شود که این کار اتفاقاتی را در فیلم رقم می‌زند. این فیلم با نمایش ۷۵ روزه در حدود ۸۵۰ میلیون تومان فروش داشت».

«شانس، عشق و تصادف» در طول ۴۴ روز نمایش حدود ۳۵۰ میلیون تومان فروش داشت. دیگر فیلم قریشی با نام «دربست آزادی» داستان دوجوان است که یک روز تصمیم می‌گیرند برای گرفتن طلب‌شان راهی شهر شوند و در این مسیر اتفاقاتی برای آن‌ها می‌‌افتد.

در فیلم «روزگاری عشق و خیانت» اتفاقی غیرمنتظره پروانه و دخترش آینه را غافلگیر می‌کند، گویا این اتفاق ریشه در گذشته پروانه دارد. گذشته‌ای که سال‌ها از مواجه با آن هراس داشته است. این فیلم در طول حدود یک ماهی که روی پرده سینما بوده حدود ۳۰ میلیون تومان در گیشه فروخت.

ساره بیات نیز با یک فیلم کمتر در جایگاهی پایین‌تر از این دو نفر قرار گرفت. «تن‌ها»، «ساکن طبقه حساس» ، «فصل فراموشی فریبا» ،«خواب زده‌ها»، و «لامپ ۱۰۰» فیلم‌های بیات بودند که در سال ۹۳ اقبال اکران پیدا کردند.

ساکن طبقه وسط؛ داستان مردی را روایت می‌کند که با ورودش به یک ساختمان جدید، اتفاقات تازه‌ای در زندگی او رخ می‌دهد. این فیلم در حدود ۷۰ روز نمایش حدود یک میلیارد تومان فروش کرد.

«فصل فراموشی فریبا» داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه روی زندگی عاشقانه‌اش انداخته. تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می‌زند. «لامپ صد» هم که هم‌اکنون در پرده نمایش در حال اکران است معضلات اعتیاد را تصویر می‌کند.

هنگامه قاضیانی و سحر دولتشاهی نیز هرکدام با دو فیلم به پرونده کاری خود در سال جاری پایان دادند. «ساکن طبقه وسط»، «با دیگران» و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» فیلم‌های قاضیانی و «متروپل»، «مستانه» و «شانس، عشق، تصادف» سه فیلم دولتشاهی بودند که سیمرغ نقش مکمل در جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر امسال را برایش به یاد ماندنی کرد.

در بین بازیگرهای کم‌کار زن نیز اسم نگار جواهریان «ملبورن»، ویشکا آسایش «سیزده» ریما رامین‌فر «سیزده»، باران کوثری «مستانه» ازجمله کم‌کارهای سینما شناخته شدند.

بودند در این میان افرادی که فیلم‌های آماده اکران بیشتری داشتند اما به دلیل فشار ازسوی برخی گروه‌ها؛ رنگ اکران را در سال جاری به خود ندیدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز