خبرگزاری کار ایران

در سالگرد خاموشی ایرج افشار؛

شب «گلگشت در وطن» برگزار می‌شود

در سالگرد خاموشی ایرج افشار، مجله بخارا با همکاری گنجینه پژوهشی ایرج افشار، مرکز دایره‌العمارف بزرگ اسلامی و... مراسمی به یاد این پژوهشگر و نویسنده برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، در سالگرد خاموشی ایرج افشار، مجله بخارا با همکاری گنجینه پژوهشی ایرج افشار، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار، بنیاد ملت و مرکز دایره العمارف بزرگ اسلامی مراسمی به یاد او برگزار می‌کند. در این مراسم به زمینه‌ای دیگر از تحقیقات افشار که به صورت سفرنامه است، پرداخته می‌شود. بخشی از سفرنامه‌های این پژوهشگر پیش از این در کتابی به نام «گلگشت در وطن» منتشر شده است.

در شب «گلگشت در وطن» همسفران او: عبدالرحمان عمادی، محمد حسین اسلام‌پناه و دکتر محمد اسلامی از مشاهد‌ه‌ها و تجربه‌های خود در همسفری با او سخن می‌گویند و دکتر میلاد عظیمی که از سوی گنجینه پژوهشی ایرج افشار در حال گردآوری و تدوین سفرنامه‌های منتشر نشده ایرج افشار است، شرحی از مجموعه سفرنامه‌های او را ارائه می‌دهد. همچنین تعدادی عکس از سفرهای او در طی بیش از شصت سال و فیلم مستندی از آخرین سفر ایرج افشار به نمایش گذاشته می‌شود.

این مراسم دوشنبه 18 اسفند 93 ساعت 17 در کانون کانون زبان پارسی بنیاد موقوفات افشار به آدرس تهران ـ خیابان ولی عصر ـ سه راه زعفرانیه ـ خیابان عارف نسب ـ شماره 12 برگزار می‌شود.

کد خبر : ۲۵۸۲۰۲