خبرگزاری کار ایران

۱۱۶۴ اثر متقاضی شرکت در جشنواره فیلم شهر

در بخش مستند ۲۷۲ اثر؛ در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی ۴۱۳ اثر و در بخش فیلم‌های ویدیویی ۱۱۳ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم شهر رسیده است.

 به گزارش ایلنا، ۳۰ بهمن ماه آخرین مهلت شرکت آثار در بخش‌های مختلف جشنواره شامل: فیلم‌های سینمایی، آثار ویدیویی، فیلم‌های کوتاه و مستند و ایده فیلمنامه سینمایی اعلام شده بود که در دبیرخانه جشنواره ثبت شد.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، در بخش مسابقه فیلمنامه نویسی سینمایی(طرح و ایده فیلمنامه) ۲۵۱ اثر، در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی ۴۱۳ اثر، در بخش فیلم‌های ویدیویی ۱۱۳ اثر، در بخش مستند نیمه بلند و بلند ۲۷۲ اثر و در بخش‌های فیلم‌های سینمایی اکران نشده ۴۱ اثر و فیلم‌های سینمایی اکران شده ۷۵ اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر رسیده است.

این آمار شامل دو بخش سینمای بین‌الملل و بخش اقلام تبلیغی نمی‌باشد و آمار این دو بخش بزودی اعلام خواهد شد.

در این دوره جشنواره فیلم شهر کلیه آثاری که با موضوعاتی همچون: اشاعهٔ فرهنگ مهربانی، تقویت روحیهٔ صبر میان شهروندان، گسترش نشانه‌ها و نمادهای فرهنگ اسلامی - ایرانی در شهر، اشاعه و ارتقاء فرهنگ نظم و قانون‌گرایی، توجه شهروندان به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آشنایی شهروندان با تغییرات فرهنگی نامطلوب و آسیب‌های آن، تحکیم بنیان خانواده و بیان جنبه‌های مثبت افزایش جمعیت تولید شده‌اند می‌توانستند در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.

پنجمین جشنواره فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۳ تا ۱۲ خردادماه به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۲۵۸۲۴۲