خبرگزاری کار ایران

مسئول تدوین سند توسعه تئاتر دانشگاهی:

رابطه نهادها با جریان تئاتر دانشگاهی روشن می‌شود

مسئول تدوین سند توسعه تئاتر دانشگاهی درباره زمان نهایی شدن این سند و تاریخ احتمالی فعال شدن مرکز تئاتر مولوی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرحسین حریری با بیان اینکه سند توسعه تئا‌تر دانشگاهی اموری مانند برگزاری جشنواره‌ها و حوزه عملکرد نهادهای فرهنگی با این جریان اثرگزار را سامان می‌بخشد؛ در این رابطه توضیح داد و گفت: تمام توان خود را به‌ کار می‌گیریم که سند توسعه به درستی تدوین شود تا از این به بعد ارتباط نهادهایی مانند اداره کل هنرهای نمایشی، خانه تئا‌تر دانشگاهی و وزارت علوم با جریان تئا‌تر دانشگاهی روشن‌تر پیش‌ برود.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان ارتباط بیشتر بین اداره کل هنرهای نمایشی و وزارت علوم وجود دارد یا خیر؛ بیان کرد: قطعا باید در همین مسیر گام برداریم و شرایطی فراهم کنیم که حتی در سطح کلان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تعامل بیشتری برقرار شود.

حریری تصریح کرد: چند سال قبل هم برنامه‌ای بود که طی همکاری با صندوق توسعه هنرهای معاصر در مدت زمان ۵ یا ۱۰ ساله سندی تدوین شود که اساسا جایگاه و نقش‌آفرینی اداره کل هنرهای نمایشی در ارتباط با تئا‌تر دانشگاهی در آن مشخص باشد. ما نیز تلاش می کنیم در همین مسیر حرکت کنیم.

مدیر مرکز تئا‌تر مولوی با استقبال از حضور مهدی شفیعی به‌عنوان مدیر کل هنرهای نمایشی خاطرنشان کرد: مدیرکل جدید شناخت خوبی از وضعیت تئا‌تر دانشگاهی و نقش این جریان در تئا‌تر کشور دارد. همچنین با توجه به نقش تولیت وزارت علوم در عرصه تئا‌تر دانشگاهی امیدواریم به ارتباط دقیق و مشخصی میان این دو نهاد دست یابیم.

این مدیر در تکیمیل توضیحات خود بیان کرد: سند توسعه تئا‌تر دانشگاهی به این منظور تدوین می‌شود که اصولا رابطه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در توسعه جریان تئا‌تر دانشگاهی مشخص شده و آینده درستی برای تئا‌تر کشور رقم بزنیم. تمامی کار‌شناسان ازجمله مدیرکل هنرهای نمایشی قطعا بر این نکته اذعان دارند که مسیر تئا‌تر حرفه‌ای کشور از تئا‌تر دانشگاهی‌ می‌گذرد.

حریری درباره شیوه تامین منابع مالی مورد نیاز برای ترسیم چشم انداز روشن در زمینه تئا‌تر دانشگاهی اظهار کرد: بخش‌هایی از سند مورد نظر به جریان جذب اعتبار برای تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری می‌پردازد. البته ما در این راه نیازمند همراهی نهادهایی علاوه بر وزارت علوم هستیم و تلاش می‌کنیم منابعی از دیگر مراکز و نهاد‌ها که امکان نقش‌آفرینی مرتبط با تئا‌تر دانشگاهی را داشته باشند، تامین شود.

حریری از لزوم تحقیق و پژوهش بیشتر برای تدوین سند سخن گفت و افزود: تا زمان عملیاتی شدن این سند به زمان نیاز داریم چون باید تحقیقات را دقیق پیش ببریم و راهکارهای عملیاتی را به صورت پلکانی ترسیم کنیم. راهکار‌ها را هم از ایده‌های بدنه تئا‌تر دانشگاهی استخراج خواهیم کرد.

مدیر مرکز تئا‌تر هنری همچنین درباره زمان موردنیاز برای نهایی شدن سند توسعه تئا‌تر دانشگاهی گفت: هدف ما این است که پیش نویس سند ظرف ۹ ماه آینده تمام شود چون جمع آوری اطلاعات تمام دانشگاه‌ها و نهادهای مرتبط به کار می‌دانی و زمان زیاد نیاز دارد.

 بخش دیگر صحبت‌های مدیر مرکز تئا‌تر مولوی به آماده سازی این تا زمان برگزاری هجدهمین جشنواره بین المللی تئا‌تر دانشگاهی اختصاص داشت.

حریری با بیان اینکه بازسازی با سرعت بیشتر پیش می‌رود اظهار کرد: پیمانکار دو شیفت مشغول فعالیت است اما حجم پروژه کم نیست و به زمان نیاز دارد. بار دیگر تاکید می‌کنم ما به هیچ وجه کیفیت را فدای کمیت زمانی نمی‌کنیم.

مدیر مرکز تئا‌تر مولوی خاطرنشان کرد: سرعت کار به گونه‌ای است که احتمالا در بهار ۹۴ شاهد بازگشایی و فعال شدن سالن‌های نمایش مرکز تئا‌تر مولوی خواهیم بود. اما در این مدت پیچ و خم‌های اداری هم وجود داشت که با حسن نیت مسئولان برطرف شد ولی من معتقدم می‌توان امور را با سرعت بیشتری پیش برد.

کد خبر : ۲۵۹۲۸۶