خبرگزاری کار ایران

چاپ چهارم حالا حکایت ماست در بازار کتاب و چند کتاب دیگر

چاپ چهارم حالا حکایت ماست، به همراه دو مجموعه شعر جدید، تازه‌های نشر مروارید هستند که در بازار کتاب در دسترس قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حالا حکایت ماست؛ مجموعه نوشته‌های مرحوم عمران صلاحی‌ است که در مجله‌های آدینه و دنیای سخن تحت عنوان "حالا حکایت ماست" و به قلم آقای "ع. شکرچیان" چاپ می‌شد. این کتاب به تازگی به چاپ چهارم رسیده است.

عمران صلاحی(شاعر، نویسنده و طنزپرداز معاصر) سال‌ها در نشریات مختلف و به ویژه مجله" گل آقا " قلم زد. او نوشتن را از مجله توفیق و به دنبال آشنایی با پرویز شاپور در سال ۱۳۴۵ آغاز کرد. سپس به سراغ پژوهش در حوزه طنز رفت و در سال ۱۳۴۹ کتاب طنزآوران امروز ایران را با همکاری بیژن اسدی‌پور منتشر کرد که مجموعه‌ای از طنزهای معاصر بود. او شعر جدی هم می‌سرود و نخستین شعر او در قالب نیمایی در مجلهٔ خوشه به سردبیری احمد شاملو در سال ۱۳۴۷ منتشر شد. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به آی‌ نسیم‌ سحری‌ یه‌ دل‌ پاره‌ دارم‌ چند می‌خری‌؛ آینا کیمی‌ - چون‌ آینه‌؛ از گلستان‌ من‌ ببر ورقی، داستان‌‌ها و قطعات‌ طنز؛ طنز و شوخ‌‌طبعی‌ ملانصرالدین‌؛ ناگاه‌ یک‌ نگاه: گریه‌ در آب؛ یک‌ لب‌ و هزار خنده: طنزآوران‌ امروز ایران‌" اشاره کرد.

آنچه در پی می‌آید منتخبی از نوشته‌های او در این کتاب است:

دلیل

از دوست نویسنده پرسیدم: "چرا کتاب چاپ نمی‌کنی؟" گفت: "حق‌التالیف که نمی‌دهند، هیچ، باید دو هزار نسخه کتاب را خودم بخرم و به دوستان تقدیم کنم، چون عادت ندارند بروند کتاب بخرند".

نتیجه اخلاقی

حالا حکایت ماست با این روزگار وارونه. نمی‌دانیم ما کج راه می‌رویم یا فلک بر مداری کج می‌چرخد. دو راه بیشتر نداریم، یا باید کاری کنیم که روزگار با ما راست باشد، یا باید کاری کنیم که خودمان کج شویم تا روزگار کج مدار به نظرمان راست بیاید. اما آنقدر روزگار آشفته است که نمی‌دانیم چه چیزی راست است و چه چیزی کج، تا خودمان را با آنها میزان کنیم.

کتاب حاضر در 208 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 11000 تومان به بازار کتاب راه یافته است.

 

کی گفته بخت کچلا بلنده؟!

کتاب حاضر نوشته نسیم عرب‌امیری، متولد سال 1365 در قالب شعر طنز است. ابوالفضل زرویی نصرآباد(شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز) در ابتدای این کتاب نوشته است:

واقعیت امر این است که شما در کدام دوره از تاریخ ادبیات این قدر شاعر جوان 18-17 ساله تا 25 ساله می‌بینید که این قدر روان و خوب شعر گفته باشند؟ می‌خواهم بگویم چون این‌ها دم دست ما هستند نمی‌بینم‌شان. مثلا همین خانم نسیم عرب‌امیری یک پدیده است. شما در کل تاریخ ادبیات ایران چند زن شاعر طنز پرداز خوب پیدا می‌کنید که با این قدرت و با این روانی شعر بگوید و به این خوبی مفهوم طنز را بشناسد؟

منتخبی از متن کتاب را با هم می‌خوانیم:

کی گفته بخت کچلا بلنده؟!

نگین که مردم از فشار خنده

کچل شدن مصیبته به هر حال

به آدم کچل نگین خوش اقبال

این کتاب در 67 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 5500 تومان به بازار کتاب راه یافته است.

 

درآمدی بر شور روزهای نیامده

کتاب درآمدی بر شور روزهای نیامده، نوشته عارفه لک، متولد 1365، با شعرهای سپید و کوتاه و با درون مایه‌های بیشتر عاشقانه در 125 صفحه، در قطع رقعی، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 6800 تومان به بازار کتاب راه یافته است. در ادامه منتخبی از کتاب را می‌خوانیم:

دو نوازی نی و کمانچه است

صدایت،

وقتی این روزها حرف می زنی

در آمدی بر شور روزهای نیامده...

کد خبر : ۲۵۹۶۷۹