خبرگزاری کار ایران

"آدولف هیتلر" و "زیبا زندگی کنید"؛ تازه‌های نشر ققنوس

"آدولف هیتلر" زندگی هیتلر و دوران دیکتاتوری او در آلمان نازی را به تصویر می‌کشد. "زیبا زندگی کنید" نیز دستورالعمل‌های بودا است که در سنت بودایی تبتی معروف به سه پیمان یا سه تعهد است.

نشر ققنوس دو کتاب؛ یکی درباره هیتلر و دیگری در حوزه روان‌شناسی و خودشناسی منتشر کرده است.

آدولف هیتلر

"آدولف هیتلر دیکتاتور آلمان نازی" نوشته برندا هاوگن با ترجمه رضا علیزاده، عنوان دیگری از مجموعه "شخصیت‌های تاثرگذار" نشر ققنوس است که به تازگی منتشر شده است. این کتاب مصور با نمونه عکس‌هایی همراه است که زندگی هیتلر و دوران دیکتاتوری او در آلمان نازی را به تصویر می‌کشد.

در متن کتاب می‌خوانیم: هیتلر طی سخنرانی‌ها و مقالاتش در روزنامه‌ها، پیغامش را که انتقاد آشکار از حکومت دموکراتیک آلمان بود، اشاعه می‌داد. او در گرفتاری‌های مردم آلمان حکومت و یهودی‌ها و کمونیست‌ها را مقصر جلوه می‌داد. او همچنین ادعا می‌کرد که این گروه‌ها مسئول شکست آلمان در جنگ جهانی اول بوده‌اند. تاکید می‌کرد که همه آلمانی‌ها باید با هم متحد شوند و یهودی‌ها و کمونیست‌ها را سرکوب کنند و غرور ملی را برگردانند. خیلی از آلمانی‌ها به حرف‌های هیتلر دلبسته شدند. آن‌ها دنبال رهبر قوی‌تری می‌گشتند که روزگار سختی را پایان بدهد و دلایلی در اختیارشان بگذارد که بار دیگر به کشورشان افتخار کنند.

این کتاب در 110 صفحه، 2000 نسخه و با قیمت 5500 تومان روانه‌ی کتابفروشی‌ها شده است.

با تردید و تغییر زیبا زندگی کنید

کتاب با تردید و تغییر زیبا زندگی کنید (نگاهی بودایی به زندگی) نوشته پما چدرن با ترجمه مهین خالصی منتشر شده است. اساس کتاب حاضر، در واقع دستورالعمل‌های بودا است که در سنت بودایی تبتی معروف به سه پیمان یا سه تعهد است. دستورالعمل‌هایی که باعث می‌شود بگوییم زندگی همین است که هست و بعد از آن تصمیم بگیریم که از این زندگی لذت ببریم.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: ما در دوران سختی به سر می‌بریم. گاهی زندگی همچون رودخانه متلاطمی به نظر می‌آید که احتمال دارد ما را غرق و دنیا را نابود کند. پس چرا ما نباید به ساحل مطمئن به الگوها و عادات آشنایمان بچسبیم؟ پما چدرن به ما می‌آموزد که ‌آن نوع چسبیدن از روی ترس به عادت‌ها و الگوهای معمول ما را از تجربه بسیار رضایت‌بخش‌تر تمام و کمال زنده بودن بازمی‌دارد. آموزه‌هایی که وی در این جا ارائه می‌کند – معروف به "سه تعهد" – گنجینه‌ای از خرد در دسترسمان قرار می‌دهد تا بیاموزیم مستقیم وارد رودخانه شویم. وقتی این کار را انجام دادیم، به تدریج می‌بینیم که نه تنها زیستن به این سبک چقدر بهتر به نظر می‌رسد بلکه می‌بینیم که با توجه و حمایت به طور طبیعی و موثر به دیگران نزدیک می شویم.

این کتاب در 160 صفحه، 1650 نسخه و قیمت 8000 تومان وارد بازار کتاب شده است.

کد خبر : ۲۵۹۸۵۶