خبرگزاری کار ایران

پنجاهمین کتاب از مجموعه نقاب منتشر شد

بندرگاه مه‌آلود؛ از برجسته‌ترین آثار ژرژ سیمنون است و عنوان پنجاهمین مجموعه نقاب (مجموعه کتاب‌های پلیسی) را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سیمنون یکی از پرکارترین نویسندگان قرن بیستم بود. وی عادت داشت ساعت چهار صبح از خواب بیدار شود و شروع به نوشتن کند. این کار را تا ظهر ادامه می‌داد و بقیه روز را استراحت می‌کرد. به این ترتیب می‌توانست در هر روز ۶۰ تا ۸۰ صفحه مطلب بنویسد.

عباس آگاهی؛ مترجم؛ پیش از این نیز چند اثر دیگر از این نویسنده‌ی نامدار ادبیات پلیسی جهان در همین مجموعه توسط انتشارات "جهان کتاب" منتشر کرده است.

سربازرس مگره شخصیت اصلی این رمان‌هاست که در"بندرگاه مه‌آلود" به دنبال کشف معمای سوقصد به جان رئیس سابق بندرگاه است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

کت و شلوار و پیراهن و کفش‌هایش نو بود. اوراق هویتی همراه نداشت. تنها در یکی از جیب‌هایش پنج هزار فرانک پیدا کردند. او هیچ اعتراضی نمی‌کرد و جنب و جوشی از خود نشان نمی‌داد. پنج روز تمام در مرکز پلیس آگاهی از صبح تا شب لبخندزنان و با مهربانی به دیگران نگاه می‌کرد. گاهی تلاش می‌کرد چیزی را به یاد بیاورد، ولی زود مأیوس می‌شد.

در زیر کلاه گیسی که بر سر داشت، آثار زخم گلوله‌ای دیده می‌شد که به نحو ماهرانه‌ای جراحی شده بود. معمایی پیچیده در میان بود: آثار یک سوء‌قصد مهلک، سپس هفته‌ها مداوای دشوار، و بعد رها شدن در خیابان، با لباس‌های نو و پولی نسبتا زیاد در جیب! سرانجام چاپ عکس او در روزنامه‌ها هویتش را آشکار ‌ساخت: ایو ژوریس، ناخدای باسابقة کشتیرانی تجاری و رئیس بندر کوچک اویسترهام در نورماندی. او از شش هفته پیش ناپدید شده بود.

این رمان در ۲۰۰ صفحه، 1100 نسخه و قیمت 10000 تومان وارد بازار نشر شده است.

کد خبر : ۲۶۲۷۴۱