خبرگزاری کار ایران

آموزش هنر نویسندگی با "نوشتن تا مغز استخوان"

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۲۴۰

نوشتن تا مغز استخوان نوشته ناتالی گلدبرگ با ترجمه شهرام عدیلی‌پور؛ کتابی‌ست با زبانی ساده که با روش‌هایی بسیار ساده و کاربردی و روشن، فن یا هنر نویسندگی را به ما می‌آموزد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ از آثار تازه منتشر شده نشر ویستار؛ کتاب نوشتن تا مغز استخوان نوشته ناتالی گلدبرگ، فن یا هنر نویسندگی را به ما می‌آموزد.

از نظر مترجم، ناتالی گلدبرگ یک هنرمند است. یک نقاش و شاعر و نویسنده‌ی خلاق. یک سالک بودایی ذن که تجربه‌های خود را در امر خودشناسی می‌خواهد با استفاده از هنر نویسندگی در اختیار دیگران بگذارد. نویسندگی از نظر گاه او نه کاری ست خشک و مکانیکی که با جهان درون و دنیای نفسانی انسان بی‌ارتباط باشد. برای او نوشتن یعنی احضار زندگی با همه جزییات و مخلفات آن به تمامی. یعنی چنگ انداختن به لحظه‌های ناب زندگی.

نویسنده در مقدمه کتاب خود اینچنین می‌نویسد:

این کتاب درباره‌ی نویسندگی است. به علاوه درباره نوشتن به عنوان تمرین. نویسندگی به منزله‌ی روشی‌ست که به شما کمک می‌کند تا در زندگی خود تاثیر بگذارید و سلیم و معتدل شوید. چیزی که اینجا درباره‌ی نویسندگی گفته می‌شود می‌تواند شامل دویدن، نقاشی یا هر چیز دیگر هم که به آن عشق می‌ورزید و آن را انتخاب کرده‌اید تا در زندگی تان با آن کار کنید، باشد. وقتی چند فصل از کتاب را برای دوستم جان رال واگن خواندم گفت: "عجب! ناتالی تو داری درباره‌ی کسب و کار حرف می‌زنی. چرا داری درباره‌ی تجارت حرف می‌زنی؟" این روشی‌ست که در تجارت هم هست، فرقی نمی‌کند.

از متن کتاب می‌خوانیم:

در واقع ذهنیت مبتدی درست همان چیزی ست که هر وقت می‌خواهیم بنشینیم و شروع به نوشتن کنیم باید به آن برگردیم، یعنی باید ذهن‌مان را از هر چه آموزش و دانش است خالی کنیم و به درجه‌ی صفر برسانیم. درست مثل یک مبتدی. هیچ تضمینی نیست که اگر برای مثال دو ماه پیش چیز خوبی نوشتیم بتوانیم دوباره آن را تکرار کنیم. در واقع هر بار که می‌خواهیم شروع به نوشتن کنیم تعجب می‌کنیم که چه‌طور پیش از این، این کار را کرده‌ایم. هر بار سفر تازه‌ای پیش رو داریم بدون هیچ نقشه‌ای.

این کتاب توسط نشر ویستار در 264 صفحه، 1100 نسخه و با قیمت 14500 تومان به بازار نشر راه یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز