خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا؛

بابک مهری دلایل پایان راهِ گروه تئاتر «آو» را تشریح کرد

بابک مُهری با تایید خبر انحلال گروه تئاتر «آو»، مسائل دروه گروهی را عمده‌ترین عامل تصمیمی خود مبنی بر جدایی از هیات موسس دانست.

بابک مهری، سرپرست گروه نمایش «آو» با تایید خبر انحلال و پایان راه فعالیت‌های هنری این گروه گفت: بعد از چند سال همکاری بنابه دلایلی از گروه جدا شدم و مدتی به خلوت و آرامش و و هرس کردن شاخ و برگ‌ها نیاز دارم تا جوانه‌ای دیگر سبز شود.

این کارگردان در توضیح دلایل درون گروهی که موجب چنین تصمیمی شد؛ بیان کرد: وقتی افراد با یک ایده مشترک دور یکدیگر جمع می‌شوند باید در ادامه به آن ایده مشترک پایبند بمانند. زمانی که این شرایط تغییر ‌کند؛ توجه‌ یا بی‌توجهی‌ها موجب جدایی ناخواسته راه‌ از یکدیگر ‌می‌شود و چاره‌ای نیست اما من همچنان با اعضای هیات مدیره دوست هستم و امیدوارم دلگیری بوجود نیامده باشد.

مهری درباره تاثیر فشارهای اقتصادی و عدم حمایت‌های دولتی در افزایش نقش مسائل درون‌گروهی اظهار کرد: ما در این سال‌ها فشارهای متعددی را سپری کردیم و به هر ترتیب از هر طرف با مشکلاتی مواجه شدیم. کاری را از سال 88 آغاز کردیم و قصد رهبری جریان خاصی در میان نبود؛ پای تمام فشارها هم ایستادیم اما زمانی شرایطی پیش می‌آید که امکان ادامه نیست.

سرپرست گروه تئاتر «آو» با بیان اینکه هیچ فضای منفی بین او و اعضا وجود ندارد؛ افزود: ما افرادی بودیم که کنار یکدیگر جمع شدیم و یکدیگر کمک کردیم. امروز هم نباید با نگاه منفی به ماجرا نگاه کنیم و بدون قضاوت یکدیگر و وابستگی پیش برویم که قطعا اتفاق‌های خوبی رقم می‌خورد.

او در توضیح این نظر و برنامه‌ آینده خود بیان کرد: آلبر کامو می‌گوید نیاز است انسان زمانی امور را رها کند. یعنی فرزانه کار خود را انجام می‌دهد و رها می‌کند تا بعد از مدتی بار دیگر امکان فعالیت و تاثیرگزاری فراهم شود. شعار همیشگی گروه تئاتر «آو» این بود که به نقاط مختلف سر بزند و به دیگران کمک کند؛ شاید رفتیم از این شهر! به نظرم همچنان می‌توان به نتیجه بخش بودن ایده اولیه گروه امیدوار بود.

کد خبر : ۲۶۳۶۱۷