خبرگزاری کار ایران

زن‌ها و مبل‌ها در گالری والی

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۷۷۳

گالری والی اولین نمایشگاه سال 94 را با نمایش آثار مریم درویش برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ مجموعه نقاشی‌های مریم درویش با نام "زن‎‌ها و مبل‌ها" از ۲۰ فروردین‌ماه در گالری والی به نمایش درمی‌‎آید. این مجموعه شامل 8 تابلوی رنگ روغن است که همگی به شیوه فیگوراتیو کار شده و به موضوع زن می‌‎پردازد. این تابلوها زنان را در لحظه‌ای خاص از زندگی‎شان به نمایش می‌‎گذارد و این لحظه دقیقا زمانی است که آنها هیچ کار مشخصی انجام نمی‌دهند.

درویش درباره آثار خود گفت: از میان همه درگیری‎‌ها و شلوغی‎های زندگی یک زن، در این آثار لحظاتی انتخاب شده است که می‌‎تواند ساعات استراحت و فراغت آنان باشد. ازسوی دیگر ممکن است این لحظه زمان تامل یا تردید زن پیش از یک تصمیم‎گیری یا پس از یک واقعه را نشان دهد، و یا لحظات خوشی را به تصویر بکشد که فرد از بی‌کار بودن یا وقت تلف کردن لذت می‌برد.

به‌ جز یک تابلو باقی زنانی که در این آثار به تصویر کشیده شده‎اند بدون سر هستند و در هیچ‌یک از این تابلو‌ها نشانه‎ای مبنی بر اینکه شخص دقیقا چه حالی دارد دیده نمی‌‏شود. درویش در مورد این موضوع گفت:با توجه به اینکه بیشترین درک ما از حالات یک نفر به وسیله دیدن چهره او به دست می‌‎آید، حذف صورت در این تابلوها باعث شده نتوان تشخیص داد که این زنان دقیقا چه حسی دارند یا به چه چیز فکر می‌‏کنند. در واقع تشخیص حال شخصیت‌ها برعهده مخاطب است تا با توجه به حس خود از فیگور، رنگ‌ها و فضای کلی تابلو حدس بزند که شخصیت‎‌ها در چه وضعیتی قرار دارند.

این نقاش جوان با بیان اینکه تنها در یکی از تابلوهای این نمایشگاه زنی با سر و صورت به تصویر کشیده شده است افزود: هرچند در این زن نیز نوعی بلاتکلیفی وجود دارد که باعث می‌‎شود حس‌وحال او همچنان برای بیننده مبهم باشد اما این اثر را می‌‎توان پایانی بر این مجموعه دانست. فرم چشم‎‌ها، لب‌ها و نگاه یک پرسوناژ باعث می‌‎شود او هویت خاصی پیدا کند و حتی شباهت همین اجزاست که باعث می‌‎شود ما دو نفر را شبیه هم بدانیم، درحالی‌که حذف صورت باعث شده است این زنان در عین عدم شباهت به یک فرد خاص، نماد یکی از زنان این جهان باشند.

نمایشگاه "زن‎‌ها و مبل‌ها" از ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز