خبرگزاری کار ایران

در دیدار ایوبی با رضا داد مطرح شد

خانه سینما در برگزاری بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر به رضا داد کمک می‌کند

قرار شده است خانه سینما کارگاههای تخصصی برگزار کند و در بخش بین الملل نیز حضور پررنگ داشته باشد.

به گزارش  ایلنا، حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور با حضور در دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، از نزدیک در جریان آخرین برنامه‌ها و فعالیت‌های بخش بین‌الملل جشنواره قرار گرفت.

علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره در این جلسه گزارشی از روند فعالیت‌های صورت گرفته را تشریح و اعلام کرد: ۸۷ کشور متقاضی حضور در بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بودند که در ‌‌نهایت آثاری از ۵۴ کشور برای نمایش در بخش‌های مختلف جشنواره انتخاب شد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و انتخاب‌های انجام شده، مقرر شد ۱۴ فیلم در بخش مسابقه سینمای سعادت (سینمای جهان)، ۱۴ فیلم در بخش مسابقه سینمای جلوه‌گاه شرق (سینمای آسیا و جهان اسلام) و ۱۴ فیلم در بخش مسابقه هنر و تجربه حضور داشته باشند.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همچنین درباره آثار حاضر در بخش غیررقابتی خاطرنشان کرد: قرار است ۱۰ فیلم در بخش چشم‌انداز سینمای روز ترکیه، ۱۲ فیلم در بخش چشم‌انداز سینمای روز چین، ۲۴ فیلم در بخش نمایش‌ ویژه فیلم‌های روز جهان، ۱۵ فیلم در بخش سینما حقیقت ویژه آثار مستند روز جهان، ۵۲ فیلم کوتاه از جمله ۲۹ فیلم از آثار کارگاه‌های عباس کیارستمی در کلمبیا و اسپانیا، ۷ فیلم از آثار فرانچسکو رُزی برای نمایش در بخش مربوط به این فیلمساز و ۶ فیلم در بخش نام‌آوران بین‌المللی سینمای ایران در بخش غیررقابتی جشنواره به نمایش درآید.

رضاداد درباره برگزاری کارگاه‌های تخصصی و آموزشی جشنواره اظهار کرد: براساس توافق و نشست مشترکی که با هیات مدیره خانه سینما داشتیم، مقرر شد که برگزاری کارگاه‌ها به صنوف مرتبط در این تشکل صنفی سپرده شود تا علاوه بر مشارکت موثر صنوف در برگزاری این کارگاه‌ها، همنشینی و گفتگوی موثری میان هنرمندان این صنوف و اساتید مدعو انجام شود.

همچنین وی در ادامه درباره هیات‌های داوری بخش‌های رقابتی جشنواره نیز توضیح داد: داوران بخش‌های رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعم از سینمای سعادت، جلوه‌گاه شرق و هنر و تجربه انتخاب شده‌اند که ترکیبی از هنرمندان و سینماگران ایرانی و چهره‌های بین المللی در آن حضور دارند و اسامی آن‌ها هفتهٔ آینده اعلام خواهد شد.

علاوه بر موضوعات مطرح شده، علیرضا رضاداد درباره برنامه‌های مربوط به بازار فیلم تهران و امور جانبی آن، حضور و همکاری موثر خانه سینما در بخش بین‌الملل، توجه به وجوه مختلف برگزاری یک جشنواره بین‌المللی استاندارد، اولویت‌های مضمونی و محتوایی در انتخاب فیلم‌های این دوره و تاکید بر اینکه فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره برای نخستین بار در ایران به نمایش در می‌آیند و این آثار فیلم‌هایی نیستند که در مجاری غیررسمی توزیع شده باشند را بیان کرد.

در جلسهٔ شورای اجرای سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جمال امید، آرش امینی، ناصر باکیده، منوچهر شاهسواری، محسن شمس، عزت‌اله علیزاده، و سیداحد میکائیل‌زاده حضور داشتند.

کد خبر : ۲۶۵۱۶۴