خبرگزاری کار ایران

بهارِ خوشِ شیراز با بهروز غریب‌پور و امیررضا کوهستانی

شیراز از دو نمایش «سالگشتگی» به کارگردانی امیررضا کوهستانی و اپرای «سعدی» به کارگردانی بهروز غریب‌پور میزبانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رونمایی از اپرای «سعدی» به کارگردانی بهروز غریب‌پور در تالار حافظ شیراز نخستین نمایشی است که هم‌زمان با اول اردیبهشت ماه مصادف با سالروز تولد سعدی شیرازی در این شهر روی صحنه می‌رود. این برای نخستین بار است که یک نمایش در تهران خلق شده و رونمایی آن در یکی دیگر از استان‌های کشور صورت می‌گیرد.

اپراهای عروسکی بهروز غریب‌پور پیش از این اجرا در کشورهای اروپایی متعدد را تجربه کرده‌اند اما طبق اعلام این کاگردان، حرکتی آغاز شده تا اجرای اپراهای عروسکی تنها متعلق به پایتخت نباشد و در شهرهایی نظیر شیراز و اصفهان که پذیرای توریست‌ هستند نیز اجرا شوند تا این توریست‌ها از پدیده‌های هنری معاصر ایران دیدن کنند.

استان فارس و شهر شیراز تا چندی دیگر علاوه بر حضور گروه نمایشی «آران» میزبان گروه «مهر شیراز» به سرپرستی امیررضا کوهستانی خواهد بود. کوهستانی قصد دارد نمایش «سالگشتگی» را با ایفای نقش مهین صدری و محمدحسن معجونی از 23 تا 26 فروردین در تالار شهید دستغیب – باشگاه دانشگاه شیراز – روی صحنه ببرد.

این نمایش قبلا در شهرهای ژنو، روتردام، مارسی، تهران، مولوز، فرانکفورت، بروکسل، هامبورگ، پاریس، نیویورک و اورنج‌‌‌کانتی در ایالات متحده اجرا و در تمام حضورهای گذشته خود با استقبال تماشاگران مواجه شده است. دعوت مردم شیراز از این نمایش‌ها در نخستین ماه‌های سال 94 نوید روزهای خوش تئاتری را برای مردم هنردوست به ارمغان دارد و امید است هر چه بیشتر بر تعداد چنین گروه‌هایی افزوده شود.

کد خبر : ۲۶۸۶۵۰