خبرگزاری کار ایران

ستاره اسکندری در گفتگو با ایلنا:

مدیران دولتی فقط به افزایش سالن نمایش فکر کنند

ستاره اسکندری معتقد است؛ مسئولان اگر قصد ارتقای جایگاه تئاتر را در سر دارند باید فقط به افزایش سالن نمایش فکر کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسکندری که این روزها با نقش «نَیِر» در مینی‌سریال «دندون‌طلا» مقابل دوربین داوود میرباقری رفته است، درباره توجه اداره کل هنرهای نمایشی به شکل‌‌‌گیری گروه‌های خصوصی و حضور نمایش‌ها در دیگر استان‌های کشور گفت: واقعیت این است که اگر به وضعیت حمایت از گروه‌های نمایشی طی چند سال گذشته دقت کنیم؛ خواهیم دید هنرمندان تئاتر و گروه‌های نمایشی در این سالها همواره روی پای خود ایستاده و به صورت خصوصی کار خود را پیش برده‌اند و هیچ حمایتی هم وجود نداشته است. بنابراین می‌توان گفت تئاتر خصوصی وجود دارد اما فقط از سوی مسئولان به رسمیت شناخته نشده است.

بازیگر برگزیده سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ابراز خرسندی از حضور گروه‌های نمایشی در دیگر استان‌ها اظهار کرد: ساخت سالن‌های نمایش یکی از مهمترین اموری است که باید از سوی مدیران هنری دولتی درباه آن برنامه‌ریزی و جدیت وجود داشته باشد. اتفاقی که مهمتر از هر نکته‌ای به نظر می‌رسد چون استقبال مخاطب در تهران و دیگر استان‌ها نشان می‌دهد آنها به هنر نمایش علاقه‌مند هستند و فقط به افزایش فضای فعالیت نیاز است.

بازیگر نمایش «هم‌هوایی» به تجربه خود اشاره کرد و گفت: تجربه اجرای نمایش «هم‌هوایی» بهترین ملاک من برای صحبت در مورد استقبال تماشاگران است. ما وقتی به شیراز رفتیم؛ باور نمی‌کردیم که بتوان در پنج اجرا معادل پانزده اجرا در تهران مخاطب داشت. تالار حافظ شیراز با گنجایش بیش از 500 تماشاگر در هر اجرا ظرفیت بسیار خوبی فراهم می‌کند که در بسیاری شهرهای ایران شاهد آن نیستیم و در تهران فقط تالار وحدت و تئاترشهر را داریم که 40 سال قبل ساخته شدند.

اسکندری با تاکید بر اینکه باید به تماشاگران و علاقه‌مندان تئاتر در تمام استان‌ها توجه کنیم؛ خاطرنشان کرد: دیگر استان‌های ایران برخلاف تهران فضای بیشتری برای ساخت سالن‌های بزرگ‌ در اختیار دارند اما باید به آنها در زمینه استانداردسازی این سالن‌ها برای تئاتر مشاوره داده شود.

این هنرمند درباره تجربه همکاری با داوود میرباقری و برنامه‌های خود برای همکاری با گروه‌های نمایشی گفت: فعلا برنامه جدید برای همکاری در نمایش ندارم اما حضور در مینی سریال «دندون طلا» به کارگردانی آقای میرباقری برایم بسیار جذاب است. من پانزده سال قبل در نقش «نیِر» در نمایشی به همین نام که آقای میرباقری کارگردانی آن را برعهده داشت؛ روی صحنه رفتم و امروز بسیار خوشحالم که امکان همکاری دوباره برایم فراهم شد.

کد خبر : ۲۶۸۶۹۹