خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان:

وزارت کشور هنوز طلب تهیه‌کنندگان سینما از سال ۹۲ را پرداخت نکرده‌است

در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۹۲ طی تفاهم‌نامه‌ای تعدادی از فیلم‌های سینمایی در استان‌ها به نمایش درآمد و به دنبال آن قرار بود مبلغی به تهیه‌کنندگان فیلم‌ها به عنوان صاحبان فیلم پرداخت شود اما هنوز این مبلغ پرداخت نشده است.

غلامرضا موسوی(رئیس شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینما) به خبرنگار ایلنا گفت: بیش از ۱۴ ماه است که از اجرای این تفاهم‌نامه می‌گذرد اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: قرار بود مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت ارشاد و وزارت کشور منعقد شده؛  به تهیه‌کنندگان سینما برای نمایش فیلم‌های سینمایی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر پرداخت شود اما تاکنون این مبلغ پرداخت نشده است.

موسوی افزود: همچنان پیگیر پرداخت این مبلغ هستیم و با وجود آنکه یک سال از این قرارداد می‌گذرد و یک جشنواره فیلم فجر نیز بعد از امضای این توافقات اجرا شده؛ اما همچنان ما خواستار پرداخت پول سال ۹۲ هستیم.

موسوی همچنین درباره پرداخت حق پخش نمایش فیلم‌ها در سی و سومین جشنواره فیلم فجر در استان‌ها گفت: در سال گذشته فیلم‌ها در استان‌های زیادی به نمایش درنیامدند و فقط چهار استان فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را پخش کردند و در طی آن ۱۰ فیلم به نمایش درآمد و رقمی  که قرار است پرداخت شود؛ بسیار اندک است.

کد خبر : ۲۶۸۷۲۳