خبرگزاری کار ایران

ناصر مسعودی حضور در جشنواره «ایران سرای من» را تکذیب کرد

ناصر مسعودی(خواننده و موسیقیدان گیلانی) حضور و اجرا در جشنواره موسیقی«ایران سرای من» شهر دوسلدورف آلمان را تکذیب کرد.

 به گزارش ایلنا، در خبرها آمده بود ناصر مسعودی در جشنواره موسیقی«ایران سرای من» روی صحنه می‌ورد. ظاهرا این خبر بدون هماهنگی با این هنرمند مخابره شده است. زیرا او به این مسئله واکنش نشان داده و اعلام کرد؛ در این جشنواره روی صحنه نخواهد رفت: «به دلیل شکل نامطلوب صدور ویزا در همان مقطع که بحث این اجرا مطرح شد،  از حضور در این جشنواره انصراف دادم.»

این خواننده گیلانی همچنین اشاره کرد که مدت زمان ویزای حضور در این جشنواره بسیار کوتاه بوده و رفت و آمدش به کشور آلمان در مدتی چنین اندک کاری دشوار است و به همین دلیل از حضور در جشنواره موسیقی«ایران سرای من» صرف‌نظر کرده است.

ناصر مسعودی که به «بلبل گیلان» شهرت دارد؛ یکی از خوانندگان محبوب موسیقی فلکلور ایرانی است. مسعودی در حال حاضر 80 ساله است. او خواننده بیش از 500 قطعه موسیقایی بوده که از میان آنها می‌توان به میرزا کوچک‌خان (چقدر جنگلا خوسی)، کوراشیم و بنفشه گل  اشاره کرد.

مسعودی در 14 سالگی به تهران می‌آید و در محضر استاد علی اکبر شهنازی مشق ردیف می‌کند. بعدها آشنایی با استاد احمد عبادی و ملوک ضرابی تاثیر بسزایی در زندگی هنری‌اش می‌گذارد. آثار او را به طور کلی می‌توان به دو بخش ردیف – دستگاهی و گلیکی تقسیم کرد. هنرمندان بزرگی همچون مرتضی حنانه، حبیب الله بدیعی، مهدی خالدی و عباس شاپوری برای  این خواننده گیلانی آهنگسازی کرده‌اند.

کد خبر : ۲۷۰۳۱۰