خبرگزاری کار ایران

آغاز رایزنی با گروه‌های حرفه‌ای تئاتر؛

"پردیس تئاتر تهران" اردیبهشت ماه افتتاح می‌شود

مهدی محمود اقدم از برطرف شدن موانعی که راه‌اندازی پردیس تئاتر تهران را با تاخیر مواجه کرده است خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بحث آغاز به کار "پردیس تئاتر تهران" که بعضی رسانه‌ها به اشتباه از آن با عنوان "پردیس تئاتر خاوران" یاد می‌کنند چند سالی است از سوی مدیران مطرح می‌شود. مرتضی طلایی، عضو شورای شهر تهران در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر شهر که مهرماه سال گذشته برگزار شد اعلام کرد: به شما نوید می‌دهم در همین سال (1393) بزرگترین تالار نمایشی کشور و خاورمیانه با ظرفیت ۱۵۰۰ صندلی و ۷ سالن نمایش جانبی در تهران به بهره‌ برداری می‌رسد.

گرچه این اتفاق در سال گذشته رخ نداد اما تاکید شهردار تهران مبنی بر راه‌اندازی مجموعه در سال 94 موجب شد گمانه‌زنی‌ها درباره زمان دقیق شروع فعالیت‌های یکی از مجموعه‌های بزرگ تئاتر پایتخت به حقیقت نزدیک‌تر شود. قالیباف در همین رابطه اظهار کرد: قول می‌دهم که هم‌زمان با روزهای فرخنده ماه‌های رجب و شعبان بزرگترین سالن تئاتر شهر تهران را افتتاح کنیم که به عقیده من یکی از اقدامات خوب شهرداری تهران در راستای فعالیت‌های فرهنگی هنری است.

شاید همین وعده شهردار تهران حتی موجب شد بحث برگزاری مراسم اختتامیه جشن اردیبهشت تئاتر ایران در پردیس تئاتر تهران از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح شود تا به نوعی شاهد همکاری موثرتر شهرداری تهران با دولت در زمینه گسترش فعالیت‌های فرهنگی - هنری باشیم. اتفاقی که به‌رغم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار تهران در خرداد 93 تا امروز آثار مشخص و روشنی نداشته است.

قالیباف در جلسه امضای تفاهم‌نامه اظهار کرد: باور من در شهرداری تهران این است که بیش از دیگران ملزم به همکاری با دولت هستم و خود را متعهد کردم تا آنجا که بتوانم برای حفظ هویت دینی، انقلابی و تمدن بزرگ کشور عزیزمان با دولت همکاری کنم، به خصوص با عزیزان فرهنگی که این عرصه بدون آنها معنا ندارد.

موضع‌گیری مسئولان شهرداری تهران در دو سال گذشته همواره از آغاز فعالیت "پردیس تئاتر تهران" حکایت داشت. اما مهدی محمود اقدم، مدیر این مجموعه در گفتگو با ایلنا با ارائه توضیحاتی در این رابطه و دلایل طولانی شدن برنامه افتتاح گفت: در تلاش هستیم مسائلی را که در مسیر برنامه زمان‌بندی شروع فعالیت‌ها اخلال ایجاد کرده برطرف کنیم و بر همین اساس می‌توان ماه رجب و شعبان را  زمان افتتاح سالن‌های آماده مجموعه دانست.

این مدیر توضیح داد: تحریم‌ها یکی از مواردی بود که بحث تجهیز ماشینری سالن اصلی مجموعه را با مشکل مواجه کرد که در حال برطرف شدن است. با اداره برق در  ارتباط با فضای مورد نیاز برای ایجاد یک پست برق مسائلی داشتیم که راه حل‌هایی به‌دست آمده و به زودی کار را آغاز می‌کنیم.

تجربه نشان داده یکی از راه‌های موثر معرفی بهتر سالن‌های تئاتری تازه تاسیس به شهروندان مناطق مختلف پایتخت، برنامه‌ریزی برای دعوت از گروه‌های نمایشی شناخته شده و حرفه‌ای است. اقدم درباره برنامه‌های خود برای معرفی پردیس تئاتر تهران بیان کرد: قطعا در این زمینه از تجربه‌های گذشته استفاده می‌کنیم و برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های ترکیبی یکی از راه‌های معرفی مجموعه خواهد بود.

او افزود: ما پنج سالن بلک‌ باکس و یک سالن اصلی داریم که مطمئنا از حضور گروه‌های حرفه‌ای تئاتر برای اجرای آثار با کیفیت در این سالن‌ها بهره خواهیم گرفت.

مدیر پردیس تئاتر تهران از آغاز رایزنی‌های خود با هنرمندان حرفه‌ای تئاتر برای فعال شدن هر چه بهتر سالن‌های نمایش این مجموعه خبر داد.

کد خبر : ۲۷۰۸۶۷