خبرگزاری کار ایران

مهمانان خارجی بیست‌وهشتمین نمایشگاه کتاب چه کسانی هستند؟

چهار رئیس نمایشگاه‌های خارجی کتاب،‌ چهار وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی و ۶۰ نویسنده و چهره علمی و فرهنگی جهان مهمان نمایشگاه کتاب می‌شوند.

به گزارش ایلنا، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ ناشرانی از 50 کشور جهان حضور دارند. در این دوره کشور عمان به‌عنوان میهمان ویژه حضور دارد.

اسامی بخشی از ناشران اروپایی و آمریکایی که کتاب‌های آنها را این نماینده ایرانی عرصه نشر، عرضه می‌کند، به شرح زیر است: Brill از هلند با موضوعات: علوم انسانی، بخصوص مطالعات اسلام و ادیان، Taylor & Francis‌ از انگلستان با موضوعات مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و پزشکی، Routledge با موضوعات علوم انسانی، معماری و هنر، CRC Press با موضوعات مهندسی، علوم پایه و مدیریت و Edward Elgar با موضوعات اقتصاد، بازرگانی و محیط زیست.

موسسات انتشاراتی DeGruyter که کتاب‌های با موضوعات ادیان، زبان، ادبیات، پزشکی و ریاضی عرضه می‌کند، Edinburgh University با موضوعات مطالعات ادیان، تاریخ و هنر، Bloomsbury با موضوعات: ادیان، ادبیات، تاریخ و هنر، Facet با موضوعات علوم کتابداری و Quintessenz با موضوعات علوم پزشکی بخصوص دندانپزشکی، دیگر ناشران اروپایی و آمریکایی هستند که کتاب‌هایشان امسال در نمایشگاه تهران عرضه می‌شود.

همچنین میهمانان خارجی نمایشگاه بیست و هشتم نیز در سه‌ رده رؤسای نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب،‌ وزرای خارجی و نویسندگان و چهره‌های فرهنگی کشورهای مختلف هستند و در مجموع این دوره‌ی نمایشگاه کتاب میزبان چهار رئیس نمایشگاه‌های کتاب دنیا، شامل مودیسه رئیس نمایشگاه کتاب پاریس‌، روبرتا کیننی رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا‌، ﻧﻴﻜﻮﻻی اﻓﺴﻴﺎﻧﻴک رئیس نمایشگاه کتاب مسکو و رئیس نمایشگاه کتاب عمان است.

وزیر فرهنگ کشور قطر،‌  وزیر اطلاع‌رسانی عمان‌، وزیر فرهنگ بنگلادش و وزیر فرهنگ عراق نیز از شخصیت‌های دولتی حاضر در نمایشکاه کتاب تهران هستند.

علاوه بر این،‌ فهرستی 60 نفره از نویسندگان،‌ شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشورهای مختلف جهان به انتخاب رایزنی‌های فرهنگی‌، مدیران وزارت ارشاد و پیشنهاد سفارت‌خانه‌های خارجی در ایران تهیه شده که در حال بررسی نهایی است. در میان این فهرست،‌ اسامی برخی نویسندگان مطرح و شاخص جهان نیز دیده می‌شود.

کد خبر : ۲۷۰۹۶۹