خبرگزاری کار ایران

با اهدای نخستین جایزه تئاتری؛

افشین هاشمی به حامیان بی‌خانمان‌ها پیوست

افشین هاشمی اولین جایزه تئاتری‌اش را برای حمایت از بی‌خانمان‌ها هدیه می‌کند.

به گزارش ایلنا، این بازیگر تئاتر و سینما که به چالش «سین هشتم؛ سرپناه» پیوسته است، تصمیم دارد اولین جایزه‌ای را که در تئاتر دریافت کرده که برایش بسیار عزیز و خاطره‌انگیز است، به «سین هشتم؛ سرپناه» هدیه کند و در کنار هنرمندانی مانند جمشید مشایخی، رخشان بنی‌اعتماد، رضا کیانیان، حسین پاکدل، پرویز پرستویی، شمس لنگرودی، حمید جبلی، فاطمه معتمد آریا، حبیب رضایی، نیکی کریمی، عاطفه رضوی، فرشته طائرپور، سهراب پورناظری، بهرام رادان، کمال تبریزی، مهناز افشار، پریوش نظریه، رضا یزدانی، علی زند وکیلی و ... از بی خانمان‌ها حمایت کند.

هاشمی در یادداشتی که در همراهی‌اش با این حرکت نوشته، آورده است:

«به دعوت آقای رضا کیانیان آمدم:

حراج چیزی ارزشمند و فراهم‌کردن سرپناه برای خیل بی‌خانمان‌ها.

آن‌قدر حرکت ارزشمندی بود که نیاز به فکر کردن نداشت، اما انتخاب آن‌چه باید اهدا می‌شد چرا. هرکس باید چیزی اهدا کند، و من به سراغ نخستین ارزشمندم رفتم، آن‌چه نخستین‌بار برایم افتخار آورد: نمایشنامه‌ی«درستکارترین قاتل دنیا»، نخستین حضورم در یک جشنواره، نخستین جایزه‌ی بازیگری‌ام، نخستین جایزه‌ی نویسندگی‌ام، نخستین اجرای همگانی‌ام در تآترشهر و تالاری در تهران، نخستین کتابی که از من منتشر شد و نخستین نمایشنامه‌ام که در آن‌سوی آب‌ها اجرا شد.

کاغذها، نسخه‌ی دستنویسِ نمایشنامه‌اند.

کتابِ کنارش نخستین کتابم است که با یاریِ ساسان پیروز توسط انتشارات سرمدی به چاپ رسید و بعد توسط انتشاراتِ نیلا دوباره منتشر شد.

خانمِ موافشانِ زیرِ کتاب، Susan Galey است. او این نمایشنامه را در شیکاگو به صحنه برد.

اعلانِ دیواریِ گوشه هم کارِ ماکتا قاسملو است: چاپِ سیلک و دستی. تنها دو نسخه از آن دارم.

آقای کیانیان با همان لحنی که می‌تواند مهم‌ترین چیزها را هم ساده کند، گفتند می‌شود به همین سادگی به این حرکت پیوست.

منتظر دیگر دوستانم هستم.»

ازآنجاکه این جایزه مربوط به اولین نمایشنامه‌ حرفه‌ای است که هاشمی نوشته و در نتیجه علاوه بر جایزه، نسخه‌ی دست‌نویس آن هم ارائه می‌شود.

«سین هشتم؛ سرپناه» حرکت خودجوشی است که از سوی هنرمندان پایه‌ریزی شده است. هنرمندان حاضر در این چالش، بخشی از آثار یا جوایز هنری خود را هدیه می‌کنند. همه این آثار در یک حراجی به فروش گذاشته می‌شوند. تمام آثار و جوایز بدون قیمت گذاری و در قالب یک مجموعه به حامیان مالی برنامه فروخته می‌شوند و درآمد حاصل از آن صرف ایجاد سرپناه‌های امن برای بی خانمان‌ها می‌شود تا این افراد بعد از آموزش‌های لازم بتوانند بار دیگر به جامعه برگردند و زندگی عادی‌تری را آغاز کنند.

کد خبر : ۲۷۱۰۱۳