خبرگزاری کار ایران

بیمه‌شدگان صندوق اعتباری هنر برای بازثبت نام به سایت مراجعه کنند

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۰۸۴

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر از اعضای این صندوق خواست برای تکمیل عضویت و تکمیل پروفایل خود در اسرع وقت به سایت این صندوق مراجعه کنند.

 به گزارش ایلنا، منصور وحیدی‌فر(معاون مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) با اعلام عضویت بیش از ۲۳ هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان و اصحاب رسانه در صندوق اعتباری هنر گفت: اغلب اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در سال گذشته باز ثبت نام عضویت شده‌اند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته جدای از مراجعه اعضای قبلی، افراد بیشتری مجددا به اعضا اضافه شدند؛ افزود: شماری نیز که پیش‌تر به عضویت این صندوق درآمده بودند در سال گذشته برای بازثبت نام مراجعه نکردند.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر به تفاهم نامه امضا شده میان این صندوق و سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم نامه به مدت ۳ ماه برای بیمه افرادی که معرفی نامه برای آنان صادر شده و به شعب بیمه معرفی شده باشند مشکلی بوجود نخواهد آمد.

وحیدی فر اضافه کرد: درصورتی‌که اعضای یاد شده بعد از سه ماه به سایت این صندوق برای تکمیل پروفایل مراجعه و اقدام نکنند؛ ارتباط آنان با بیمه قطع خواهد شد.

به گفته وی؛ اگر افراد در این مدت به سایت مراجعه و بازثبت نام کنند؛ مدارک آنان بررسی شده و چنانچه شرایط لازم را داشته باشند؛ معرفی‌نامه برای آنان صادر خواهد شد.

وی در ادامه به توافق‌نامه صندوق هنر با سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این توافق نامه آمده است: نظر به اینکه پالایش بیمه شدگان اعم از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان مشمول توافق نامه ۱۱/۹/۸۱ توسط صندوق هنر در دست بررسی قرار دارد لذا مقرر شده موضوع خروج هر یک از بیمه شدگان موصوف از تسهیلات وزارت ارشاد بابت تامین بخشی از حق بیمه و حق سرانه درمان طی نامه جداگانه توسط مرجع یاد شده به واحدهای اجرایی ارسال شود.

مسئولان امور فنی بیمه شدگان مکلفند به محض دریافت مجوز تعلیق بیمه این قبیل از افراد و ثبت آن در دبیرخانه شعبه نسبت به تعلیق کردن سیستم قرارداد منعقده اقدام کنند.

ضمنا درصورتی‌که بیمه‌شدگان مورد اشاره پس از تعلیق بیمه مجددا توسط صندوق هنر به واحدهای اجرایی معرفی شوند؛ چنانچه انقطاع بیمه‌پردازی آنان بیش از سه ماه نباشد؛ لازم است در ادامه قرارداد قبلی نسبت به فعال کردن قرارداد اقدام کنند. در غیر این صورت پذیرش درخواست و انعقاد قرارداد جدید منوط به احراز شرایط مقررخواهد بود.

معاون اعضای صندوق هنر خاطرنشان کرد: اگر افراد به هر دلیلی نتوانستند به صندوق مراجعه و ثبت‌نام کنند؛ در صورت مراجعه مجدد، صندوق نسبت به ادامه بیمه این افراد اقدام خواهد کرد.

وحیدی‌فر درعین حال گفت: شرایط قانون تامین اجتماعی و مصوبه آنان این است؛ کسی که بعد از سه ماه بیمه وی به هر دلیل قطع شود باید برای ادامه بیمه، شرایط آن را احراز کند.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر با اشاره به مصاحبه سخنگوی وزارت ارشاد و تاکید حسین انتظامی(معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد) مبنی بر «بیمه کردن شاعلین رسانه‌ها توسط رسانه مربوطه» گفت: طبق قانون مطبوعات باید بیمه این افراد از محل رسانه مربوطه محل اشتغال صورت گیرد.

وحیدی‌فر تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر در رابطه با این موضوع براساس دستور وزارت ارشاد عمل می‌کند و دوستانی که قبلا رسانه‌ای بوده‌اند؛ سوابق آنان به شعبات مربوطه ارسال می‌شود.

وی افزود: درخصوص این افراد تصمیم‌گیری با معاونت مطبوعاتی است و تمام تمهیدات براساس قانون درنظر گرفته شده است.

وحیدی‌فر از اعضا خواست در زمان باقیمانده نسبت به بازثبت‌نام خود در سایت صندوق هنر اقدام کنند.

وی توضیح داد: پس از بازثبت نام وقتی عضویت آنان قطعی شد؛ پیامکی مبنی بر تایید بازثبت‌نام آنان به تلفن همراه آنان ارسال می‌شود. و در این صورت برای بیمه آنان معرفی‌نامه به شعبات تامین اجتماعی صادر خواهد شد تا به شعبات بیمه مراجعه کنند.

وحیدی‌فر خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین ۹۴ تاکنون برای سه هزار نفر معرفی‌نامه بیمه تامین اجتماعی صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز