خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران:

کاهش کمک‌های مالی ارشاد در برگزاری نمایشگاه کتاب

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۱۳۴

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران از کاهش کمک‌های مالی ارشاد در برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داد.

بهمن پورمند درباره چند و چون مالی نمایشگاه کتاب به خبرنگار ایلنا گفت: بودجه مالی ارشاد برای برگزاری نمایشگاه کتاب امسال محدود شده است. ۳ اتحادیه چاپخانه‌داران، صحاف و لیتوگراف‌ها برای اردیبهشت؛ ۱۳۰۰ متر از فضای نمایشگاه را متری ۲۰۰ هزار تومان اجاره کرده‌اند این درحالی‌ست که در گذشته وزارت ارشاد کمک‌های مالی به برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب ارایه می‌کرد. این امر نشان می‌دهد با کاهش بودجه‌ی ارشاد؛ بار مالی برگزاری نمایشگاه بر دوش ناشران و دیگر اتحادیه‌ها گذاشته شده است.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران از نامناسب بودن فضای مصلی برای برگزاری نمایشگاه نیز انتقاد کرد و گفت: محدوده‌ی مصلی تهران در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب با ترافیک زیادی همراه می‌شود و به نظر می‌رسد به این موضوع باید بیشتر رسیدگی شود. همچنین محل چیدمان و فضا‌ها نامناسب است و همه غرفه‌ها به‌صورت پراکنده در شبستان‌های مختلف قرار داده شده و زیر یک سقف و در یک راسته قرار ندارند.

وی یادآور شد: هرچند تعداد افرادی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند؛ کم نیست و معمولا شهرستانی‌ها هم به تهران سفر می‌کنند تا در نمایشگاه شرکت کنند؛ اما هنوز نمایشگاه جایگاه مناسب خود را پیدا نکرده و به لحاظ فرهنگی نیاز به کار بیشتری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز