خبرگزاری کار ایران

به کارگردانی مهدی مشهور؛

نمایش «در» به ایالات متحده و آلمان سفر می‌کند

نویسنده و کارگردان نمایش «در» از برنامه‌ریزی برای اجرای این اثر در سانفرانسیسکوی آمریکا به درخواست ایرانیان مقیم خبر داد.

به  گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «در» دو سال قبل اجراهای محدودی را در یکی از تماشاخانه‌های خصوصی تهران تجربه کرد. مهدی مشهور(نویسنده و کارگردان این نمایش) در گفتگو با ایلنا؛ از برنامه‌ریزی برای اجرای نمایش خود در ایالات متحده آمریکا و آلمان خبر داد و گفت: این نمایش بعد از تجربه تعدادی اجرای خصوصی با تغییرات زیاد مواجه شده و نقش دیالوگ در آن کمتر شده است. تلاش کردیم انتقال حس موردنظر در اجرای جدید بیشتر از طریق تصویر اتفاق بیفتد نه بیان دیالوگ‌های طولانی.

این کارگردان در همین رابطه توضیح داد: به این ترتیب احساس و حالات درونی بازیگران را از طریق حرکت و تصویر منتقل خواهیم کرد.

مشهور درباره آنچه در نمایش روایت می‌شود؛ گفت: نمایش ما موقعیت دو دختر در حال سفر را روایت می‌کند که بنابر مشکلاتی تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند. دو بازیگر هنگام اجرا با تماشاگر وارد گفتگو و تعامل می‌‌شوند تا درنهایت به این نتیجه برسند تصمیم درستی گرفته‌اند یا خیر.

کارگردان نمایش «سکوت و کلمات» خاطرنشان کرد: نمایش ما با حضور 15گروه تجربی از 12 کشور جهان در نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دونزدورف آلمان شرکت می‌کند. این جشنواره بیشتر به گروه‌های نمایشی اختصاص دارد که شیوه‌های متفاوت اجرایی را دنبال می‌کنند.

مشهور افزود: برای دومین بار است که به این جشنواره دعوت شدم و جالب اینکه به دلیل آشنایی قبلی مسئولان با شیوه اجرایی گروه؛ مسئولان این رویداد بدون دیدن اجرای جدید، ما را به حضور در این رویداد دعوت کردند.

این کارگردان که نمایش «مرد و کلمات» را در برادوی به صحنه برده؛ درباره برنامه‌های دیگر خود عنوان کرد: سال گذشته نمایش «مرد و کلمات» را در کمپانی time square art center اجرا کردیم و این کمپانی تمایل خود را برای اجرای نمایش جدید گروه اعلام کرده است. همان زمان ایرانیان ساکن سانفرانسیسکو درخواست‌هایی مطرح کردند که موجب شد برای اجرای این نمایش در سال 2016 برنامه‌ریزی کنیم.

نمایش «در» با ایفای نقش الهام جلالی و آنا همتی در این تجربه‌های بین‌المللی روی صحنه می‌رود.

کد خبر : ۲۷۱۳۰۶