خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد:

واکنش طنز آمیز داوودی به اتهام کپی بودن فیلم "رخ دیوانه"

به تازگی گروهی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد فیلم رخ دیوانه کپی از یک فیلم هندی به نام شیطان و محصول ۲۰۱۱ هندوستان است.

ابوالحسن داوودی(کارگردان فیلم رخ دیوانه) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به اینکه پیش از این نیز چنین رفتاری را در هنگام نمایش فیلم دیگر خودش به نام "تقاطع" تجربه کرده؛ گفت: فیلمنامه فیلم رخ دیوانه هفت سال پیش نوشته شده و در‌‌ همان زمان نیز پروانه ساخت گرفته و در آبان سال ۸۷ برابر اکتبر سال ۲۰۰۸  اولین پروانه ساخت فیلم صادر شده است.

وی ادامه داد: پیش از این نیز زمانی که فیلم تقاطع ساخته شد و به اکران درآمد؛ گروهی گفتند این فیلم از روی فیلم کرش(chrash) ساخته شده درحالی‌که فیلم‌نامه تقاطع چند سال قبل از آن فیلم نوشته و پروانه ساخت گرفته بود.

داوودی با لحنی طنزآمیز گفت: از دوستانی که سینمای ایران را به شدت پیگیری می‌کنند و حمیت ملی در کشف چنین مواردی را دارند تقاضا می‌کنم از طرف ما از سازندگان فیلم هندی "شیطان" به دلیل کپی کردن فیلمنامه "رخ دیوانه" شکایت کنند. زیرا فیلمنامه فیلم رخ دیوانه چند سال قبل‌تر از فیلم هندی شیطان نوشته شده و احتمال دارد آن‌ها از روی این فیلمنامه کپی کرده باشند. بعد از صدور پروانه ساخت "رخ دیوانه" به هر حال این فیلمنامه در مراکز مختلفی عرضه شده بود.

فیلم سینمایی رخ دیوانه به کارگردانی ابوالحسن داوودی در اکران نوروز ۹۴ به نمایش درآمده و مورد استقبال قرار گرفته است. این فیلم پیش از این در جشنواره فیلم فجر جوایز بسیاری را کسب کرد و مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفت.

کد خبر : ۲۷۱۵۳۰