خبرگزاری کار ایران

چرچیل در یک کتاب

کتاب «چرچیل قهرمان پیش‌بینی ناپذیر» نوشته‌ی پاول ادیسون با ترجمه‌ی محسن عسکری توسط نشر ثالث منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پاول ادیسون در این کتاب؛ زندگی مشهور‌ترین و جنجالی‌ترین سیاست‌مدار جهان معاصر را به‌صورتی موشکافانه و خواندنی برای خواننده روایت می‌کند.

چرچیل که قبل از جنگ جهانی دوم از سوی دیگر همتایانش در عرصه‌ی سیاست جهانی دست‌کم گرفته می‌شد، با اتمام جنگ و خوابیدن هیاهوهای پیرامون آن؛ یکباره به‌طرز مبالغه‌آمیزی به یک سیاست‌مدار بسیار تاثیر‌گذار و مهم تبدیل شد و در نهایت با وجود تمام برنامه‌هایی که برای کاستن از اهمیت و حتی تحقیرش اجرا می‌شد؛ او توانست خود را به عنوان یکی از باهوش‌ترین شخصیت‌های سیاسی، آن‌هم در دوران سختی مثل جنگ جهانی دوم، معرفی کند.

این کتاب 291 صفحه‌ای در هفت فصل با عناوین: جوان‌ترین مرد اروپا، پیمان‌شکن، ناپلئون کوچک، مکتب چرچیل، قمار آبرو-بردوباخت، تولد قهرمان و صعود به عرش؛ به زوایای مختلف زندگی چرچیل از زمان تولد تا تبدیل شدن به یک قهرمان و صعود به عرش شهرت می‌پردازد.

کتاب «چرچیل قهرمان پیش‌بینی ناپذیر» علاوه بر تصویرسازی نوشتاری از شرایط عصر زندگی چرچیل؛ از عکس‌های تاریخی و تاثیر‌گذار برای همراه کردن خواننده استفاده کرده‌ است.

در بخشی از فصل "قمار آبرو، برد و باخت، 1302-"1318" در رابطه با کنفرانس مونیح و تحقیر بریتانیا به واسطه‌ی از دست دادن یک برگ برنده‌ی استراتژیک؛ می‌خوانیم:

چرچیل که روحیه محافظه‌کاری خود را کنار نهاده بود، یکباره بر چیمبرلن خروشید و تمام سیاست‌های وی را از صدر تا ذیل به باد انتقاد گرفت. چرچیل گفت: «از اینجا شروع می‌کنم که شاید هریک از ما بخواهد فراموش کند یا به روی خود نیاورد، اما واقعیت آن است که شکست بسیار سخت و تمام عیاری را متحمل شدیم.»

کد خبر : ۲۷۱۹۱۵