خبرگزاری کار ایران

درگفت‌و‌گو با ایلنا اعلام شد:

ایوبی، انتظامی و جنتی در مجلس به چه سوالاتی پاسخ دادند؟

وزیر ارشاد و معاونانش؛ امروز در مجلس درباره بیمه خبرنگاران، فیلم خانه دختر و جشنواره فیلم فجر توضیح دادند.

عصر امروز؛ سه‌شنبه(1 اردیبهشت) علی جنتی(وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی) به همراه حسین انتظامی(معاون امور مطبوعاتی) و حجت‌الله ایوبی(رییس سازمان سینمایی) برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس به کمیسیون فرهنگی رفتند.

سیدعلی طاهری(سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، پیرامون سوالاتی که نمایندگان مجلس از علی جنتی سوال کردند؛ گفت: زهره طبیب‌زاده پیرامون نشریه ۲۰ ساله‌ها و شبهاتی که این نشریه پیرامون دین و رابطه آن با زنان مطرح کرده بود؛ سوالاتی مطرح کرد و اینکه این نشریه مطالبی منتشر کرده که مناسب نبوده است.

وزیر ارشاد در جواب اعلام کرد: در اولین جلسه هیات نظارت مطبوعات به این نشریه تذکر داده شده و معاون مطبوعاتی هم با آن نشریه برخورد کرده و نشریه فعلا منتشر نمی‌شود تا مشکلات موجود رفع شود.طبیب‌زاده از پاسخ وزیر ارشاد قانع شد.

همچنین قادرمرزی نماینده قروه پیرامون عملکرد وزارت ارشاد درباره عملکرد این وزارتخانه دربرابر هجمه‌های فرهنگ غرب سوال کردند که وزیر تقاضای استمحال کرد.

طاهری ادامه داد: پژمان فر(نماینده مشهد) درباره وضعیت جشنواره فیلم فجر و فیلم‌هایی که در این جشنواره به نمایش درآمده بود؛ سوال کرد که وزیر ارشاد و ایوبی پاسخ دادند و پژمانفر از پاسخ آن‌ها قانع شد.

همچنین حاجی(نماینده دیگر مجلس) سوالاتی پیرامون عملکرد وزارت ارشاد درباره بعضی از کنسرت‌ها و اجرای بعضی از تئا‌تر مطرح کرد که وزیر ارشاد تقاضا کرد تا بعد از یک هفته پاسخ این سوال‌ها را بدهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: نماینده خمینی شهر درباره عزل و نصب‌ها در این شهرستان سوالاتی مطرح کرد که قرار شد وزیر ظرف یک ماه پاسخ بدهد.

در ادامه سوال مشترک آقامحمدی(نماینده خرم آباد)، کائیدی(نماینده پل دختر) و بیرانوند درباره برگزاری همایشی در استان لرستان و در شهرستان کوهدشت مطرح شد. در این همایش که درباره وحدت اصلاح‌طلبان برگزار شده بود؛ مدیرکل وزارت ارشاد صحبت‌های سیاسی شدیدی کرده بود که درست نبود. وزیر اعلام کرد به محض انتشار این سخنان در رسانه‌ها مدیرکل را احضار کرده و تذکر جدی داده است که اگر بار دیگر چنین رفتاری انجام دهد؛ عزل می‌شود.

طاهری همچنین درباره بیمه خبرنگاران گفت: درحاشیه این جلسه از حسین انتظامی درباره قطع شدن بیمه خبرنگاران توسط وزارت ارشاد سوال کردیم که حسین انتظامی گفت: اینکه گفته می‌شود بیمه خبرنگاران توسط وزارت ارشاد قطع شده؛ صحت ندارد بلکه به مدیران رسانه‌ها تکلیف شده خبرنگاران را بیمه کنند زیرا هزینه بیمه خبرنگاران از سوی وزارت ارشاد به رسانه‌ها پرداخت می‌شود.

وی همچنین درباره وضعیت اکران فیلم‌های همچون خانه دختر گفت: درباره این فیلم سوال مستقیمی در جلسه مطرح نشد اما حجت‌الاسلام سالک در حاشیه جلسه دلواپسی‌های خود را درباره اکران از این دست مطرح و تاکید کرد نگرانی ودلواپسی ما به‌صورت کلی است و درباره فیلم خاصی صحبت نمی‌کنیم.

ایوبی نیز اعلام کرد قرار است آیین نامه اکران و صدور مجوز‌ها تغییر بکند تا نگرانی برطرف شود.

کد خبر : ۲۷۲۰۱۴