خبرگزاری کار ایران

اولین سمینار تخصصی صدای فیلم برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۲۶۸

اهداف کلان انجمن صدای سینمای ایران در ارتباط با پروسه فنی صداگذاری٬ میکس و خروجی نهایی صدا از استودیوها در سمینار تخصصی صداگذاران انجمن صدای سینمای ایران تشریح شد.

به گزارش ایلنا؛ اولین سمینار تخصصی صداگذاران انجمن صدای سینمای ایران با همت هیئت مدیره انجمن‌؛ توسط کمیته فنی انجمن در دوم اردیبهشت با حضور جمعی از صداگذاران و ترکیب‌کنندگان حرفه‌ای سینما به منظور ارتقاع سطح کیفی و رسیدن به استانداردهای جهانی در محل سالن اجتماعات خانه سینما برگزار شد.

در این نشست؛ اهداف کلان انجمن صدای سینمای ایران در ارتباط با پروسه فنی صداگذاری٬ میکس و خروجی نهایی صدا از استودیوها تشریح شد. نماینده هیات مدیره در این بخش؛ نتیجه کار را؛ هم‌سان‌سازی نسبی خروجی میکس استودیوها و شنیدن درست صدا در تمامی سینمای کشور بیان کرد.

همچنین در ارتباط با نشست‌های تخصصی با موسسه سینماشهر به ریاست مسچی توسط کمیته فنی توضیحاتی طرح و ارائه شد.

در ادامه از طرف شرکت‌کنندگان‌، پیشنهادهای زیر مطرح و مقرر شد کمیته فنی پس از بررسی موارد پیشنهادی در جلسه دیگری با حضور صداگذاران این مهم را به سرانجام برساند.

۱- در نظر گرفتن یک یا دو سالن سینمای مرجع با هماهنگی و تایید کمیته فنی صدای انجمن سینمای ایران به منظور کنترل نهایی صدای هر فیلم.

۲- اندازه‌گیری و تنظیم هر استودیو با در نظر داشتن کلیه امکانات و مقدورات سینمای ایران و قوانین صدا.

۳- کنترل کیفیی صدای هر فیلم قبل از عمل DCP توسط گروه فنی که تعیین خواهد شد.

مشروح گزارش این سمینار متعاقبن به تفصیل به اطلاع می‌رسد.

در این سمینار افراد زیر حاضر بودند: پرویز آبنار، رامین ابوالصدق، احسان افشاریان، بهمن اردلان، محمدحقیقی، مهدی جواهری‌زاده، اسحاق خانزادی، محمدرضا دلپاک، امیر‌حسین سحرخیز، بهروز شهامت، مازیارشیخ محبوبی، چنگیز صیاد، علیرضا علویان، آرش قاسمی، امیرحسین قاسمی، سیدمحمد کشفی، سید رضا گدازگر بروجردی، حسین مافی، بهروز معاونیان، حسین مهدوی، سید محمود موسوی‌نژاد، یدالله نجفی، رضا نریمی‌زاده، علیرضا نکولعل، عرفان یزدی و مجید یوسفی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز