خبرگزاری کار ایران

هجدهمین بازار فیلم تهران با حضور وزیر ارشاد افتتاح شد

هجدهمین بازار فیلم تهران با حضور علی جنتی، حجت اله ایوبی، علیرضا رضاداد و آرش امینی در پردیس سینمایی ملت افتتاح و کار خود را آغاز کرد.

 به گزارش  خبرنگار ایلنا ،در ادامه این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی به گفتگو با غرفه داران پرداختند و در جریان نحوه فروش آثار سینمایی قرار گرفتند.

علی جنتی پس از افتتاح هجدهمین بازار بین‌المللی فیلم تهران، ‌ از غرفه‌های مختلف و شرکت‌های فیلمسازی از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، هدایت رسانه، فیلمیران، موسسه رسانه‌های تصویری و... بازدید کرد.

در این بازدید، مسئولان غرفه‌ها درباره تعداد فیلم‌هایشان، آثار ارائه شده در سرور، کیفیت و ویژگی‌های آن توضیحاتی را به وزیر ارشاد و هیات همراه وی ارائه کردند.

جنتی در حاشیه این دیدار به اهمیت رویدادهایی با مشارکت کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: ایران در روزگاری شامل افغانستان، هند، پاکستان و... بود. شخصیت‌ها و چهره‌های مشترکی بین این کشور‌ها وجود دارد که به نوعی به هر دو طرف متعلق است. برای مثال نمی‌توان گفت مولوی صرفا متعلق به ایران یا ترکیه است. از این رو بسیاری از شخصیت‌های ایرانی جنبه بین‌المللی و ارزش و جایگاه جهانی دارند و میراث جهانی هستند و برای همه قابل احترامند.

حجت الله ایوبی نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه بازار فیلم جشنواره فجر به ارائه توضیحاتی درباه بازار امسال جشنواره پرداخت و گفت: می‌توان گفت که این بازار به نوعی از نظر شکل و فضایی که ایجاد شده با سالهای قبل متفاوت است چرا که در آن تنها آثار سینمای ایران ارائه می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: امروز و در لحظات آغاز به کار این بازار، تفاهم نامه‌ای میان ایران ویکی از شرکت‌های مطرح چین به امضا رسید. در واقع هدف اصلی ما نیز همین است که در قالب این بازار‌ها شرایطی برای عرضه و فعالیت‌های مشترک ایجاد کنیم. به اعتقاد ما سینمای ایران در دنیا خریدار دارد و لازم است فضای مناسبی برای ارائه این ظرفیت‌ها ایجاد شود.

ایوبی در ادامه در توضیح اینکه چرا دربازار امسال غیر از سینمای ایران کشور دیگری حضور ندارد، توضیح داد: برای حضور کشورهای خارجی در بازار فیلم جشنواره ما متقاعد نشدیم که چه انگیزه‌ای وجود دارد که این کشور‌ها فیلم‌های خود را به یکدیگر بفروشند. بر همین اساس تصمیم گرفتیم امسال این بازار را به سینمای خود محدود کنیم. البته این تجربه اول ماست و قطعا در هفته آینده این تجربه مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت و بر این اساس به نتیجه می‌رسیم که برای سال‌های آینده چه رویکردی لحاظ کنیم.

وی همچنین یادآور شد: این نوع بازار در کشورهای مختلفی مانند کره و ژاپن متداول است و امر موجهی محسوب می‌شود با این حال در خصوص نحوه برگزاری بازار در سالهای آینده طی هفته‌های آتی تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر : ۲۷۳۵۴۳