خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره سی و چهارم فیلم فجر معرفی نشد؛

ایوبی: «رضاداد» دوست دارد استراحت کند

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه دبیر دور آینده جشنواره فیلم فجر به زودی معرفی می‌شود؛ معتقد است: شاید علیرضا رضاداد بدش نیاید کمی استراحت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الله ایوبی(رئیس سازمان سینمایی) امشب ۱۲ اردیبهشت در مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: ایران ظرفیت برگزاری جشنواره‌ای با استانداردهای جهانی را دارد و امیدوارم در دوره‌های بعدی شاهد هرچه بهتر برگزار شدن بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر باشیم.

ایوبی افزود: اگر بخواهیم بدانیم این جشنواره چه تفاونی با جشنواره‌های دیگر دنیا دارد؛ باید بررسی کنیم سینمای ایرن حامل چه پیامی است و انتخاب اشعار مثنوی معنوی در این مراسم گویای این مهم است.

وی ادامه داد: مردم ایران و سینماگران ایران در این جهانی که پر از غبار و سوءتفاهم است و زنگارهایی که دل ما را سیاه کرده و مانع از تابیدن نور عشق می‌شود به دنبال این هستند که دل‌ها را از غبار بزدایند و نور عشق و دوستی و محبت را نشان دهند.

رئیس سازمان سینمایی با تقدیر از حمایت‌های علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) یادآور شد: وزیر ارشاد به کمتر از بهترین‌ها در برپایی برنامه‌های فرهنگی قانع نیست و معتقد است که برنامه‌های فرهنگی باید در اوج باشد اما ایشان در جریان جزییات کار ما بودند.

ایوبی ادامه داد: تلاش می‌کنیم دوره بعدی جشنواره فیلم فجر بهتر و باشکوه‌تر باشد. ایران ظرفیت و توانایی برگزاری جشنواره‌ای بین المللی را در سطح استانداردهای جهانی دارد.

وی تصریح کرد: در این چند روز در گفت‌و‌گو با میهمانان و مدیران جشنواره‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر، درخواست کردم جشنواره را نقد کنند و نمره‌ای که میهمانمان به این رویداد دادند خوب بود.

رییس سازمان سینمایی گفت:بازار جشنواره استاندارد و استقبال و پذیرایی در حد توانایی قابل قبول و کاتالوگ‌ها و بروشور‌ها قابل ستایش بود و استقبال خوبی از کارگاه‌های تخصصی برگزار شده در جشنواره فیلم فجر شد.

ایوبی با تقدیر از سینماگران میهمان کارگاه‌های تخصصی همچون استنلی تانگ، برتراند، جن می‌لر، کریستف زانوسی و... تاکید کرد: این کارگاه‌ها با تفکر برگزار شد.

وی همچنین با یادآوری اینکه در بین ما ۱۸ مدیر سینمایی حاضر بودند؛ تاکید کرد: ما نیاز داریم در سیاستگذاری سینمایی با یکدیگر همراهی کنیم و مدیران سینمایی باید با یکدیگر همکاری و همفکری کنند و پس از برپایی نخستین نشست هم اندیشی مدیران سینمایی حاضر در جشنواره نیز بیانیه خوبی هم منتشر شد.

رئیس سازمان سینمایی اظهار کرد: زمان جشنواره موردتایید همه حرفه‌ای‌های جشنواره بود و امیدوارم سال بعد و سال‌های بعد، اتفاقات بهتری در جشنواره فیلم فجر رخ دهد.

وی با تقدیر از دبیر جشنواره و مدیر جوان بخش بین‌الملل این رویداد گفت: تیم جوان حاضر در بخش بین‌الملل جشنواره عملکرد خوبی داشتند و این مهم نشان داد اگر جوانان ما خوب فیلم می‌سازند، باید در مدیریت سینما نیز این جوانان را دخالت دهیم و این جوانان می‌توانند بدرخشند و درخشیند.

ایوبی ادامه داد: برگزار کنندگان بخش بین‌الملل جشنواره در بخش‌های مختلف، در ایام نوروز درگیر کار بودند و از آنان تقدیر می‌کنم.

 ایوبی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خودش را رئیس واقعی بخش ملی و بین‌المللی جشنواره فیلم فجر می‌داند گفت: سعی می‌کنم از چهره‌های جوان در برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بهره ببرم. علیرضا رضاداد تلاش بسیاری برای برگزاری ۲ دوره جشنواره فیلم فجر کرد و به راستی نمی‌توان انتظار داشت که چنددوره جشنواره فیلم فجر را یک نفر برگزار کند. و به نظر من شاید آقای رضاداد هم بدش نیاید کمی استراحت کند.

ایوبی افزود: به زودی دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر معرفی می‌شود.

 همچنین علیرضا رضا داد(دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم) فجر طی سخنانی گفت: هر اثر هنری که در جهان خلق می‌شود و می‌تواند راهی به سعادت بشر باز کند، ثروتی است که راه صیانت از آن توسعه ارتباط میان سازندگانشان است.

وی ادامه داد: دفتر سی و سومین جشنواره فیلم فجر را با کوله باری از یافته‌ها و دستاوردهای گرانقدر می‌بندیم. امروز به جرات می‌توان گفت هر اثر هنری که در جهان خلق می‌شود و می‌تواند راهی به سعادت بشر باز کند، خود ثروتی است که راه صیانت از آن توسعه ارتباط میان سازندگان آثار است.

دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: استقلال برگزاری همین هدف را دنبال می‌کرد و خدا را سپاسگذاریم که توانستیم در ایجاد این ارتباط قدمی بلند برداریم. گمان می‌کنیم که جشنواره فیلم فجر از این پس تفاوت‌های خود را با دیگر جشنواره‌ها بیشتر به نمایش بگذارد و با نمایش ۱۹۶ اثر از کشورهای گوناگون و فیلمسازانی با سلایق گوناگون می‌توانیم همه ساله جشنواره‌ای قابل توجه را شاهد باشیم.

رضاداد با اشاره به نقش سینما تاکید کرد: پیوند بین ملت‌ها هر روز وسیع‌تر می‌شود و سینما می‌تواند این پیوند را عمیق‌تر کند.

وی افزود: از تمام کسانی که با ما همکاری کردند، همه متقاضیان، همه آن‌ها که فیلمشان انتخاب شد و در جشنواره حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنم. گرچه امروز به ناچار تعدادی از این فیلم‌ها به عنوان آثار منتخب معرفی می‌شوند اما تردیدی نداشته باشیم که همه شرکت کنندگان در جشنواره بین المللی فیلم فجر، برگزیده‌اند.

کد خبر : ۲۷۴۴۶۳