خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

جدیدترین وضعیت اکران فیلم "قصه‌ها و رستاخیز"

در بعضی خبر‌ها آمده بود که قرار است فیلم سینمایی قصه‌ها به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد و همچنین فیلم سینمایی رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش به زودی اکران شود.

 غلامرضا فرجی(سخنگوی شورای صنفی نمایش) درباره زمان اکران فیلم قصه‌ها در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: قرار است قرارداد نمایش فیلم سینمایی قصه‌ها به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد این هفته در جلسه شورای صنفی نمایش مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

 فیلم قصه‌ها به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد در سال ۹۰ ساخته شد اما تاکنون به نمایش درنیامده است. در این مدت بنی‌اعتماد همیشه تاکید داشته این فلیم برای اولین بار باید برای ایرانیان داخل کشور نمایش داده شود.

فرجی؛ درباره اکران فیلم رستاخیز نیز گفت: فیلم رستاخیز قرار است در عید فطر اکران شود.

وی در پاسخ به این سوال که زمان فیلم بیش از ۲ ساعت است و این زمان بلند مشکلاتی برای اکران بوجود می‌آورد؛ گفت: پروانه نمایشی که برای فیلم صادر شده براساس‌‌ همان زمانی اصلی فیلم است. اما ما درحال رایزنی با سازندگان فیلم هستیم تا درصورت امکان فیلم کمی کوتاه شود.

وی ادامه داد: درصورتی‌که چنین تصمیمی عملی نباشد مجبور هستیم در زمان اکران، باتوجه به اینکه نمایش هر نوبت از این فیلم دو سانس را دربرمی‌گیرد؛ قیمت بلیت‌های سینما را برای نمایش این فیلم افزایش دهیم.

 فیلم سینمایی رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش ساخته شده و داستان آن درباره واقعه عاشوراست که با همراهی بکیر (فرزند حر ابن یزید ریاحی) به قیام حضرت حسین بن علی(ع) و متن حوادث واقعه عاشورا می‌پردازد. این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام سوم شیعیان را دربرمی‌گیرد.

کد خبر : ۲۷۴۵۱۱