خبرگزاری کار ایران

«گفت‌وگو با آرتور پن» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۷۳۷

نشر «شورآفرین» در ادامه‌ی انتشار مجموعه‌ی گفت‌وگو با کارگردانان جهان، «گفت‌وگو با آرتور پِن» را با ترجمه‌یحسین کربلایی‌طاهر (شاهین) منتشر کرد.

به گزارش ایلنا؛ از مجموعه گفت‌وگو با کارگردانان جهان، پیش از این، گفت‌گو با برگمان، تروفو، تارکوفسکی، آنجلوپولوس، وودی آلن و گفت‌وگو با چاپلین منتشر شده بود، و به‌زودی گفت‌وگو با دیوید لینچ، لوییس بونوئل و گفت‌وگو با برادران داردِن نیز منتشر می‌شود.

گفت‌وگو با کارگردانان، سری کتاب‌هایی است که دانشگاه می‌سی‌سی‌پی آن را گرد آورده، و ترجمه‌های فارسی آن توسط آرمان صالحی، حسین کربلایی‌طاهر، فریدون حسن‌پور و انیسا دهقانی از سوی نشر «شورآفرین» منتشر شده است.

«گفت‌وگو با آرتور پن» چهل‌وپنج سال از زندگی هنری و کاری آرتور پن، کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون آمریکایی را دربرمی‌گیرد که سرنوشتش هماورد شخصیت‌های برجسته‌ی فیلم‌هایش است. مصاحبه‌های انتخاب‌شده در این کتاب تلاشی است برای ارایه‌ی پرتره‌یی از پن با رعایت تسلسل وقایع زندگی او از این رشد، تا با او نه‌تنها به‌عنوان یک فیلم‌ساز، بلکه به ‌عنوان یک انسان با مرام‌های اخلاقی خاص خودش آشنا شویم.

آرتور پن (2010-1922) به‌‌عنوان هنرمندی خلاق، صاحب اندیشه و خودآموخته که خود را «فردی که هرگز از یادگیری نمی‌ایستد» معرفی می‌کرد، همیشه در جدال با بوروکراسی هالیوودی و جنگ‌طلبی و سرمایه‌داری آمریکایی‌ها، خود را یک بیگانه در سینمای آمریکا می‌دانست. پن در شاهکارش «بانی و کلاید» با توانایی خاصی که گذشته، حال و آینده را در رابطه با دوران رکود اقتصادی جادوگونه پیوند می‌دهد، نه‌تنها در آمریکا، بلکه در تمام دنیا تبدیل به پدیده‌یی شد و به او اعتباری بخشید که تا آخر عمر با او همراه بود. شاید هیچ فیلمی در تاریخ سینمای آمریکا به اندازه‌ی «بانی و کلاید»بر ستون فقرات روحی و روانی تماشاگران و منتقدانش تااین‌حد تاثیر نگذاشته است.

آرتور پن در کتاب «گفت‌وگو»هایش به‌طور پیوسته از موضوع گفت‌وگو درباره فیلم‌هایش،به سیاست و توجه خاصش به جامعه‌ی اطرافش کشیده می‌شود؛ زیرا مطالعه‌ی جدی درباره‌ی سینمایش را ملزم به تامل به دوره‌ی زمانی خاصی می‌داند که فیلم‌هایش در آن محدوده‌ی زمانی ساخته شده؛ چراکه کار ارزشمند پن، محافظت از یک دوره‌ی خاص زمانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز