خبرگزاری کار ایران

سین هشتم رونق گرفت؛

حمایت هما روستا و آکادمی استاد سمندریان از بی‌سرپناهان

هما روستا هنرمند تئاتر و سینما و همسر زنده یاد حمید سمندریان همزمان با سالروز تولد این هنرمند حمایت خود را از «سین هشتم» اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هما روستا درباره همراهی‌اش با این برنامه گفت: از طرف آکادمی سمندریان و شخص خودم حتما در این برنامه شرکت می‌کنیم. امیدوارم هدیه‌ای پیدا کنم که شایسته این حرکت خوب هنرمندان باشد.

این بازیگر و کارگردان تئاتر افزود این اقدام را که از سوی هنرمندان پایه‌ریزی شده است‌، انسانی توصیف کرد و افزود: آفرین به هنرمندان که این حرکت را شکل دادند، زیرا یکی از درد‌های اجتماعی ما این است که عده‌ای از مردم کشور بی‌خانمان هستند و این موضوع بخصوص درباره‌ی زنان بسیار غم‌انگیز است. در زمستان و تابستان وقتی به این فاجعه فکر می‌کنیم قلب همه ما به درد می‌آید.

هما روستا گفت: ما کشور ثروتمندی داریم و نباید به این وضعیت دچار می‌شدیم، اما حال که این اتفاق ناراحت کننده باری عده‌ای از هم وطنان ما رخ داده، خوب است که هنرمندان برای حمایت از این افراد پیش قدم شده‌اند.

«سین هشتم؛ سرپناه» یک حرکت خودجوش فرهنگی اجتماعی است که از سوی هنرمندان برای حمایت از بی خانمان‌ها شکل گرفته است. ازآنجاکه این حرکت در آستانه سال نو شکل گرفت، به پیشنهاد رضا کیانیان «سین هشتم؛ سرپناه» نامیده شد.

تاکنون هنرمندان و چهره‌هایی مانند جمشید مشایخی، بهمن فرمان آرا، دکترعلی رفیعی، رخشان بنی اعتماد، شمس لنگرودی، رضا کیانیان، فاطمه معتمدآریا، نیکی کریمی،  کمال تبریزی، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، حمید جبلی، حبیب رضایی، افشین هاشمی، مجید قناد، علی زند وکیلی، سهراب پورناظری، حمید پورآذری، حافظ احمدی، سیروس برزو (برگزیده روزنامه‌نگاری علمی) و ... در این حرکت مشارکت کرده‌اند.

همچنین صندوق اعتباری هنر به ریاست دکتر خلیل ارجمندی نیز حمایت خود را از این چالش اعلام کرده است.

هنرمندان و چهره‌های حاضر در این حرکت بخشی از آثار یا جوایز هنری خود را برای حمایت از بی خانمان‌ها هدیه می‌کنند.

تمام آثار گرد آوری شده بدون قیمت گذاری و در قالب یک مجموعه هنری به حامیان مالی برنامه فروخته می‌شوند و درآمد حاصل از آن صرف ساخت سرپناه‌های امن برای

بی خانمان‌ها خواهد شد. ضمن اینکه تمام آثار هنری در قالب یک موزه نگهداری می‌شوند. 

کد خبر : ۲۷۴۸۴۶