خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کانون کارگردانان در گفت‌وگو با ایلنا:

وضعیت ساخت، نمایش و اکران فیلم‌ها نگران‌کننده‌است

همایون اسعدیان سخنگوی کانون کارگردانان معتقد است که وضعیت ساخت فیلم‌ها و صدور پروانه نمایش و به دنبال آن اکران‌ آن‌ها اصلاً با ثبات نیست و کانون کارگردانان به شدت نگران این وضعیت است.

همایون اسعدیان(سخنگوی کانون کارگردانان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به جلسه شب گذشته سه‌شنبه(۱۵ اردیبهشت) این کانون گفت: در جلسه شب گذشته کانون پیرامون آخرین وضعیت سینمای کشور گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد. در این نشست به این موضوع اشاره شد که وضعیت ساخت و اکران فیلم‌ها چندان رضایت‌بخش نیست.

وی ادامه داد: بخش پروانه نمایش و اتفاقاتی که برای فیلم‌ها افتاده؛ نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده و اینکه فیلم‌هایی با داشتن پروانه نمایش دوباره بازبینی شوند؛ اصلاً امر مطلوبی نیست.

اسعدیان افزود: در بخش پروانه ساخت نیز زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه قرار است سخت‌گیری بیشتری  انجام و ممیزی بیشتری حاکم شود. این امر نگرانی‌هایی را درباره ساخت فیلم‌های جدید به وجود آورده است.

وی افزود: از طرف دیگر؛ هنوز آیین‌نامه مشخصی برای نمایش و اکران فیلم‌ها اجرا نشده و همین مسئله نگران‌کننده است.

وی با اشاره به تغییر دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: ما اصلاً مخالف این نیستیم که محمد حیدری؛ دبیر جشنواره فیلم فجر شده است اما تغییر ناگهانی دبیر یک جشنواره امر پسندیده‌ای نیست زیرا در همه جای دنیا؛ دبیر جشنواره به‌صورت ثابت برای چند سال فعالیت می‌کند.

اسعدیان ادامه داد: مشکلاتی که ذکر شد در جلسه کانون کارگردانان مطرح شد. البته این مشکلات فقط نظر شورای مرکزی یا اعضای کانون کارگردانان نیست بلکه تعدای از سینماگران و کارگردانان سینما نیز با اعضای کانون تماس گرفتند و نگرانی‌های خود را مطرح کردند.

سخنگوی کانون کارگردانان ادامه داد: جمع‌بندی نظرات نشان می‌دهد کلیت وضعیت پروانه ساخت؛ صدور پروانه نمایش و همچنین نحوه اکران فیلم‌ها وضعیت باثباتی نیست و نگران‌کننده است. به همین دلیل ما تقاضا کردیم یک جلسه فوری با حجت‌الله ایوبی برگزار کنیم و نقطه نظرات خود را در این جلسه مطرح کنیم. به احتمال فراوان این جلسه در روزهای آینده برگزار می‌شود و مفاد آن نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر : ۲۷۵۳۵۳