خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه ششم شورای سیاستگذاری سینمای کودک و نوجوان؛

در پنج جلسه گذشته سر چه مسائلی توافق شد؟

شورای سیاستگذاری سینمای کودک و نوجوان تا به امروز در پنج جلسه تشکیل شده و امروز جلسه ششم این شورا برگزار خواهد شد.

مسعود کرامتی(عضو شورای سیاستگذاری و راهبردی سینمای کودک و نوجوان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره موضوعات مطرح شده در این شورا گفت: در جلسات برگزار شده کارگروه‌هایی برای اکران‌ فیلم‌های کودک، تولید فیلم‌های سینمای کودک، برگزاری جشنواره‌ کودک، نظارت بر فیلم‌نامه‌نویسی سینمای کودک تشکیل شده و جزییات کار آن‌ها نیز مشخص شد که در زمان مقتضی درباره این جزییات توضیح داده خواهد شد.

او درباره تفاوت این شورا با کارگروه‌هایی که در سال‌های قبل در رابطه با سینمای کودک تشکیل شده؛ می‌گوید: مهم‌ترین تفاوت در قدرت اجرایی شورای سیاستگذاری و راهبردی سینمای کودک و نوجوان است. حضور شخص  ایوبی در این جلسات و اینکه این شورا مورد حمایت شخص رییس سازمان سینمایی است این امیدواری را در اعضا به وجود آورده که تصمیمات و مسائل مطرح شده در جلسات شکل اجرایی به خود بگیرند.

کرامتی لزوم حضور معلمان، متخصصان کودک و روان‌شناسان کودک را در کنار مراحل ساخت فیلم‌های کودک و نوجوان یکی دیگر از مسائل مطرح شده در جلسات گذشته شورا عنوان کرد.

او به بی‌صاحب بودن سینمای کودک طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در گذشته سینمای کودک از یک مرکزیت قدرتمند تصمیم‌گیری و سیاستگذاری تهی بود و‌ تشکیل چنین شواریی در شرایط کنونی این ذهنیت را به وجود آورده که در دولت دغدغه‌ای برای این نوع سینما وجود دارد.

به گزارش ایلنا؛ حجت الله ایوبی (رییس سازمان سینمایی) در اسفند ماه سال گذشته طی حکمی؛ مهدی ارگانی، مسعود کرامتی، حمید جبلی، دکتر جواد حاتمی، مهدی یزدانی، محسن چینی فروشان، علیرضا تابش، فرشته طائر‌پور و مرضیه برومند را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری و راهبردی سینمای کودک و نوجوان منصوب کرد. تا به امروز این شورا ۵ جلسه را برگزار کرده که در دو جلسه آن شخص ایوبی اعضا را همراهی کرده است. امروز ششمین جلسه شورا در ساعت ۱۵: ۳۰ برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط:

آرزوهای سینمای کودک چرا نقش بر آب شد؟کارگردان‌ها دل‌ودماغ ندارند

شورای حمایت آموزش‌وپرورش چرا و چگونه فیلم‌ها را انتخاب می‌کند؟!آیا وزیر آموزش‌وپرورش در جریان نحوه‌ی تصمیم‌گیری این شورا هست؟

سکوت معنادار فارابی به درخواست وزارت آموزش‌وپرورش؛انتخاب فیلم‌ها به وجدان مدیر مدرسه بستگی دارد 

کد خبر : ۲۷۶۱۳۱