خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

آخرین نظرات ایوبی درباره «نهنگ عنبر»، «خانه دختر» و قاچاق فیلم

رئیس سازمان سینمایی در تازه‌ترین اظهارنظر خود آخرین وضعیت فیلم‌های «خانه دختر»، «نهنگ عنبر» و قاچاق فیلم‌های سینمایی را تشریح کرد.

حجت‌الله‌ایوبی امروز(یکشنبه 20 اردیبهشت) در حاشیه مراسم امحای لوح‌های فشرده فیلم‌های غیرمجاز و قاچاق در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا؛ درباره اکران فیلم‌های نهنگ عنبر و خانه دختر گفت: همه فیلم‌هایی که می‌خواهند اکران شوند برای گرفتن پروانه نمایش در شورای پروانه نمایش دیده می‌شوند، شورای نمایش برخی از فیلم‌ها را بدون هیچ اصلاح مجوز پخش می‌دهد و ممکن است برای برخی فیلم‌ها اقدام به اصلاح کنند.

رئیس سازمان سینمایی گفت: در حقیقت رفت و برگشت‌هایی در بخش پروانه نمایش و صاحبان فیلم صورت می‌گیرد، خانه دختر نیز در این مرحله قرار دارد و قرار است بخشی از آن فیلم اصلاح شود.

ایوبی تاکید کرد: به صورت عادی موضوع دو فیلم نهنگ عنبر و خانه دختر پیگیری می‌شود ودر ‌‌نهایت منتظر خواهیم بود تا ببینیم شورای پروانه نمایش به عنوان تنها مرجع اکران فیلم‌ها چه تصمیمی درباره این دو فیلم می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال ۹۴ اولویت اصلی سازمان سینمایی مقابله با قاچاق بود گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اگر می‌خواهیم اقتصاد سینما رونق بگیرد باید در این بخش امنیت وجود داشته باشد و با قاچاق مقابله شود.

رئیس سازمان سینمایی افزود: در سال‌های گذشته قاچاقچیان با امنیت خاطر به توزیع لوح‌های قاچاق می‌پرداختند اما از سال گذشته و جلسات متعددی که با پلیس امنیت داشتیم مراکز تکثیر غیرقانونی شناسایی و از یک هفته گذشته اقدام به جمع‌آوری لوح‌های فشرده غیرمجاز صورت گرفت که نتیجه آن جمع‌آوری یک میلیون و ۳۰۰ هزار لوح فشرده بود.

وی تاکید کرد: البته لوح‌های فشرده جمع‌آوری شده در قبال حجم قاچاق محصولات فرهنگی ناچیز است.

ایوبی تاکید کرد: خانواده‌ها باید بدانند که فرزندانشان اگر اقدام به خرید و فروش لوح‌های فشرده غیرقانونی می‌کنند در حقیقت مال غیر می‌فروشند و فکر نکنند فرزندشان دارای شغل شده بلکه این سرقت و دزدی است.

کد خبر : ۲۷۶۱۵۳