خبرگزاری کار ایران

علی رفیعی در برزخ "کابوس‌های یک جامه‌دار" و بنیاد رودکی

علی رفیعی اجرای نمایش جدید خود را منوط به مشخص شدن وضعیت قرار داد با بنیاد رودکی دانست اما تاکید کرد همچنان امیدوارانه روی متن نمایش‌ کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زمزمه اجرای نمایشی جدید به کارگردانی علی رفیعی در تالار وحدت مدتی است بین اهالی تئاتر و رسانه‌ها در جریان است؛ اما این هنرمند می‌گوید موضوع قرارداد با بنیاد رودکی همچنان در هاله‌ای از ابهام قراردارد.

رفیعی گفت: قرار بود همه چیز درست پیش برود اما فعلا به امضای قرارداد نرسیدیم و نمی‌دانم چقدر از اطلاعاتی که می‌دهم درنهایت صحت دارد. فعلا برای کاری به اصفهان سفر کردم و هفته آینده به تهران برمی‌گردم و منتظر نتیجه هستم.

این کارگردان تئاتر و سینما طی چند سالِ گذشته برای اجرا با دشواری‌هایی مواجه شد و همواره‌ گلایه‌های خود را با اهالی رسانه در میان گذاشت. کار تا آنجا پیش رفت که رفیعی مسئولان معاونت امور هنری (در دولت گذشته) را به کارشکنی متهم و از سانسور اقتصادی به‌عنوان روش تازه ایجاد ممانعت یاد کرد.

این هنرمند خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هیچ چیز در زمینه قراردادم با بنیاد رودکی مشخص نیست اما شبانه‌روز روی متنِ نمایش‌ کار می‌کنم و ترجیح می‌دهم نگاهی امیدوارانه به این همکاری داشته باشم.

علی رفیعی اوایل امسال اعلام کرد در صورت فراهم شدن شرایط؛ نمایش‌های «آشپزخانه» و «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از قتل میرزا تقی‌خان فراهانی» را روی صحنه می‌برد. وضعیت قرارداد این کارگردان درحالی بدون سرانجام مشخص پیش می‌رود که رفیعی؛ مذاکرات اواخر سال گذشته خود با مسئولان معاونت امور هنری و بنیاد رودکی را مثبت ارزیابی کرده بود.

مدیرعامل بنیاد رودکی نیز مدتی بعد در اظهارنظری ضمن استقبال از تصمیم علی رفیعی برای کارگردانی اثر جدید؛ عملیاتی شدن این طرح را مشروط دانست و عنوان کرد: نیت ما این است که امسال قطعا تئاتری با کارگردانی آقای رفیعی در تالار وحدت اجرا شود که البته مستلزم آن است که به مشکلات مالی و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی برنخوریم.

«شکار روباه» و «در مصر برف نمی‌بارد» ازجمله نمایش‌های به‌یاد ماندنی علی رفیعی هستند.

کانون ملی منتقدان خانه تئاتر سال گذشته علی رفیعی را برای کارگردانی نمایش «یرما» به‌عنوان کارگردان منتخب سال 92 انتخاب کرد.

کد خبر : ۲۷۶۸۴۱