خبرگزاری کار ایران

پورتال جامع کتاب الکترونیک ایران رونمایی شد

رونمایی از پورتال جامع کتاب الکترونیک ایران امروز صبح(25 اردیبهشت) در سرای اهل قلم با حضور علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، مرتضی واعظ جوادی و سیدعباس صالحی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این مراسم علی جنتی گفت: امروز در فضای مجازی شاهد تحولات شگرف سریع و برق‌آسایی هستیم که باعث شده در طول دهه گذشته فضای مجازی به سرعت گسترش و توسعه پیدا کند.

او ادامه داد: علوم و دانش‌های بشری عموما در این فضا جای می‌گیرند. ابزارهای هنری مانند فیلم‌های سینمایی و فیلم کوتاه در فضای مجازی قابل مشاهده است. در گزارشی که اخیرا می‌خواندم به این نکته برخوردم که در هر دقیقه 300 ساعت فیلم روی یوتیوپ قرار می‌دهند همچنین بخش اطلاعات مکتوب در فضای مجازی وجود دارد که به صورت کتاب الکترونیک منتشر می‌شود اما اعتقاد من بر این است که کتاب فیزیکی جایگاه خودش را دارد و هیچ وقت ما از آن بی‌نیاز نخواهیم شد. در عین حال فضای مجازی بستر گسترده‌ای فراهم کرده که بتوانیم کتاب‌ها را در خارج از کشور در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

جنتی افزود: زمانی که کتابی را می‌خواستم به کشور دیگری بفرستم هزینه پست آن بیش از هزینه خود کتاب بود اما امروزه فضای مجازی این مشکل را برطرف کرده است و کتاب راحت و سریع به دست مخاطب خارجی می‌رسد.

او در پایان گفت: من به سهم خودم از دوستانی که در این زمینه تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنم و امیدوارم با استفاده از این نرم‌افزار بیشترین استفاده را در حوزه نشر ببریم.

مرتضی واعظ جوادی نیز در این نشست با بیان اینکه این مبعث یک مبعث فرهنگی بوده؛ گفت: بعثت رسول اکرم که درحوزه اندیشه و تفکر انسانی است که با قرآن همراه بوده باید همگانی شود بر این اساس اندیشه‌های جوادی آملی شکل خاص خودش را دارد نگاه وحدت آمیز و جهانی بر اندیشه‌های او از آثارش پیداست. فضایی که امروز درحال ایجاد شدن است یک اقدام موثر، ارزشمند و نو در عرصه فرهنگ است. جهان باید این اندیشه‌ها را بشناسد و دانمشندان و هنرمندان که با این ابزار آشنا هستند؛ باید در این زمینه همت بیشتری به خرج دهند.

او در پایان گفت: کتاب الکترونیک ایران گامی است درجهت معرفی این اندیشه‌ها به دنیا ما به‌رغم داشتن همه ذخایر در این بعد کمی از جهان عقب هستیم که جبران آن به همتی وافر نیازمند است و خوشبختانه دوستان این حرکت را انجام داده‌اند البته که راه درازی درپیش است.

کد خبر : ۲۷۷۲۹۸