خبرگزاری کار ایران

پنجمین شب فیلمنامه نویسان سینمای ایران برگزار شد

پنجمین شب فیلمنامه نویسان سینمای ایران با حضور اهالی سینما و فیلمنامه نویسان شب گذشته جمعه ۲۵ اردیبهشت در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی طی سخنانی با اشاره به تقارن روز فردوسی با جشن فیلمنامه نویسان گفت: فردوسی شاهکار ادبیات ایران است. تاریخ نشان داده که ایرانیان برای هویت خود بسیار جنگیدند و در این راستا حکومت‌های بسیاری روی کار آمدند اما فردوسی بزرگ با کلمه و شاهنامه این هویت را احیا کرد و اگر نبود هویت ایران و ایرانی نیز وجود نداشت و حال با وجود شاهنامه می‌توانیم به ایرانی بودن خود افتخار کنیم.

ایوبی با اشاره به انتخاب رضا میر کریمی به عنوان مدیر عامل خانه سینما گفت: خوشحالم که کشتی طوفان زده خانه سینما با انتخاب رضا می‌رکریمی به عنوان مدیرعامل به آرامش می‌رسد و امید دارم در توجه بیشتری به حوزه فیلمنامه نویسی شود چراکه این حرفه ستون سینمای ایران است و متاسفانه باید اعتراف کنم آنگونه که شایسته فیلمنامه نویسان است نتوانستیم مشکلات آن‌ها را حل کنیم و فعالیت‌های جدی در این حوزه به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که مسائل موجود در حوزه فیلمنامه نویسی به هیچ عنوان پیچیده نیست و صنف فیلمنامه نویسان سینما جزو اصناف نجیب و منطقی سینمای ایران هستند. امیدوارم به زودی پاتوق‌های مناسبی در عرصه فیلمنامه نویسی فعال شود.

وی ادامه داد: برگزاری پاتوق‌های فیلمنامه خوانی در موزه سینما با محمد حیدری مدیرعامل این موزه مطرح شده است و به زودی فیلمنامه خوانی در محل موزه سینما برگزار می‌شود.

رضا مقصودی ریس انجمن فیلمنامه نویسان ایران نیز با تشکر از شادمهر راستین دبیر پنجمین شب فیلمنامه نویسان سینمای ایران گفت: اگر نگاه دقیقی داشته باشیم متوجه می‌شویم که در حوزه‌های صنفی، حرفه فیلمنامه نویسی در سینمای ایران دچار بیماری خاص است و امیدواریم این بیماری خاص هرچه زود‌تر از بین برود.

وی افزود: یکی از اتفاق‌هایی که طی پنج سال گذشته رخ داده این است که اعضای جدید خانه سینما از امکان بیمه شدن محروم هستند اما امیدوار هستیم که این مشکلات حل شود.

مقصودی افزود: برگزاری مجمع عمومی بود، همچنین راه اندازی کمیته کانون فیلمنامه نویسان ایران، عقد قرارداد با دانشگاه تهران برای تدوین کتاب آسیب‌شناسی فیلمنامه نویسی در سینمای ایران، از سرگیری فعالیت بانک فیلمنامه با مدیریت جدید و معرفی فیلمنامه نویسان برای داوری آثار در جشنواره‌های مختلف از جمله فعالیت‌های کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران در دروه جدید بوده است.

همچنین ابراهیم  مختاری رییس هیات مدیره خانه سینما گفت: فیلمنامه نویسی نیاز به حمایت ادامه دارد و امیدوارم بنیاد سینمایی فارابی از فیلمنامه‌ها حمایت کند.

در این برنامه از پرویز دوایی، حمید دهقانپور، محمد شهبا فیلمنامه نویس و مدرس دانشگاه و سیروس الوند، رضا میر کریمی تجلیل شدند.

افرادی همچون فرهاد توحیدی،پیمان قاسم خانی،ابراهمی مختاری،رضا میر کریمی،سروش صحت،امیر و عبدالله اسفندیاری،رضا کیانیان،عنایت بخشی،علی ملاقلی پور،محمد حیدری و جمع زیادی از اهالی سینما در این برنامه حضور داشتند .

کد خبر : ۲۷۷۴۳۳