خبرگزاری کار ایران

ایتالیا با رقص گیله‌مردان ایرانی، جشن خرمن می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۵۴۸

آئین شکرانه نعمت مردم گیل و دیلم به همراه موسیقی محلی این منطقه در اکسپو 2015 میلان ایتالیا اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ گروه "دیلمون" با رقص گیل‌مردان در آئین شکرانه نعمت که درواقع جشن خرمن است و مجموعه فعالیت‌های به بارنشستن محصول برنج را به نمایش می‌گذارد، میزبان مخاطبان نمایشگاه میلان می‌شود.

ایران در نمایشگاه اکسپو 2015 میلان با اجرای سه نمایش آیینی از ساکنان کوهپایه‌ها مردمان گیل و دیلم میزبان مخاطبان می‌شود.

«عروس گوله» آیینی در مردم گیلک است که در آن دیو به نماد زمستان و عروس به نماد بهار با هم مبارزه کرده و به کمک مردم، دیو شکست می‌خورد. این نمایش آیینی نیز توسط گروه «دیلمون» در اکسپو 2015 میلان به روی صحنه می‌رود.

علاوه بر «عروس گوله» نمایش «رابهچره» و آیین آفتاب‌خواهی و باران‌خواهی گیلان که نشان از تلاش انسان برای شناخت راه‌های هموار کردن مسیر زندگی خویش است، در میلان اجرا می‌شود.

این نمایش‌های ایرانی را موسیقی محلی که برای مردم گیل و دیلم همچون سایر مناطق ایران جزیی از زندگی آنها است، همراهی می‌کند.

همچنین گروه دیلمون در اکسپو 2015 میلان با شادیانه‌های گیلان که موسیقی محلی مردم گیل و دیلم است با همراهی سازهای کرنا، کمانچه، نقاره، دایره، سرنا و سنتور، زندگی جاری مردمان گیلان را برای مخاطبان بازگو می‌کند.

گروه «دیلمون» با حضور در چندین جشنواره‌ داخلی و بین‌المللی و اجراهای خارج از کشور در تلاش است با پژوهش بر آیین‌های نمایشی، آواها و افسانه‌های گیل و دیلم، آنها بازآفرینی کند. اینک این گروه به نمایندگی از ایران در اکسپو میلان و به عنوان دومین گروه موسیقی نواحی در ایتالیا روی صحنه می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز