خبرگزاری کار ایران

کنگره «زندگی و زمانه یک نویسنده تاثیرگذار» برگزار می‌شود

کنگره «زندگی و زمانه یک نویسنده تاثیرگذار» با هدف نگاهی جامعه شناختی به جلال آل احمد در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

 به گزارش ایلنا، سیدمحسن هاشمی دبیر کنگره بزرگ «زندگی و زمانه یک نویسنده تاثیرگذار» اظهار داشت: این کنگره به همت انجمن علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی برای اعتلای فهم عامه در میان مردم و دانشجویان در حوزه‌های ادبیات، جامعه شناسی، فلسفه، علوم سیاسی و... با رویکردی جامعه شناختی روز سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این کنگره اساتید صاحب‌نظر در زمینه‌های مختلف علوم انسانی حضور خواهند داشت و به ایراد تحلیل، نظر و انتقاد خواهند پرداخت. نگاهی عمیق تر به زندگی، زمانه و جامعه‌ای که ماحصلش این کاراکتر ادبی و آثار اوست خواهیم انداخت تا هم علل شکل‌گیری سوژه‌هایی چون «غرب زدگی» و «در خدمت و خیانت روشنفکران «تات‌نشینان بلوک زهرا»، «مدیر مدرسه» و... برای علاقه‌مندان روشن شود و هم شناخت دقیق تری از جامعه‌ای که این سوژه‌ها را بر ذهن یک نویسنده بازمی‌کند؛ شکل بگیرد.

هاشمی افزود: در این کنگره؛ حسین میرزایی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و نویسنده کتاب «جلال اهل قلم، مرتضی کتبی جامعه شناس در حوزه ادبیات و دارنده ۲ نشان دکترا از دانشگاه سوربن فرانسه و مترجم کتاب «غرب زدگی» به زبان فرانسوی، غلامرضا امامی دوست و یار دیرین جلال آل احمد، برنده ۴ جایزه ادبی جهانی از جشنواره‌های بین‌المللی و ویراستار کتاب «در خدمت و خیانت روشنفکران»، بیژن عبدالکریمی عضو هیأت علمی فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی، همچنین سیدحسن نورانی مولف کتاب جامعه شناسی آثار جلال‌آل احمد و آرش حیدری منتقد، دانشجوی دکترا و پژوهشگر برتر دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه جامعه‌شناسی.

دبیر کنگره بزرگ «زندگی و زمانه یک نویسنده تاثیرگذار» تاکید کرد: در این کنگره پیش درآمدی بر جامعه‌شناسی ادبیات که دامنه‌ای بسیار وسیع و عمیق دارد خواهیم داشت تا علاقه‌مندان و محققین بتوانند به بهانه شخصیت جلال آل احمد دریچه‌ای هرچند کوچک از علم جامعه‌شناسی را در ذهن خود باز کنند.

هاشمی در پایان گفت: از تمام آنانی که مسائل جلال برایشان مساله است و آنها که می‌خواهند دریچه‌ای جدید در کنار دریچه‌های گشوده جلال بازکنند؛ دعوت می‌کنیم تا در این کنگره ما را همراهی کنند.

شرکت عموم در این همایش آزاد است و علاقه‌مندان جهات حضور در این مراسم می‌توانند به دانشگاه علامه طباطبایی واقع در خیابان دکتر شریعتی- نرسید ه به اتوبان همت < نرسید ه به سه راه ضرابخانه >- خیابان گل نبی- دانشکده علوم اجتماعی مراجعه کنند.

کد خبر : ۲۷۷۶۵۴