خبرگزاری کار ایران

فرهنگ شریف به کما رفت

فرهنگ شریف نوازنده تار بعد از چند عمل جراحی به کما رفت و در بیمارستان بستری شد.

به گزارش  خبرنگار ایلنا؛ فرهنگ شریف در بمیارستان عرفان مورد عمل جراحی چشم و لگن و قرار گرفت اما بعد از عمل به کما رفت و هم اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان بستری است.

فرهنگ شریف، متولد ۱۳۱۰ خورشیدی در آمل است وی از نوازندگان سر‌شناس و برجسته و صاحب سبک تار ایرانی است و از چهار سالگی تحت تاثیر آموزش موسیقی به وسیلهٔ پدرش و نیز رفت‌وآمد بزرگان موسیقی به منزل آن‌ها خصوصاً عبدالحسین خان شهنازی برادرحاج علی اکبرخان شهنازی، موسیقی را فرا گرفت. پدر فرهنگ شریف دکتر داروساز بود و با اهل هنر نیز معاشرت می‌کرد.

وی تار را نزد استادان عبدالحسین شهنازی و مرتضی نی‌داوود، تارنوازان بزرگ آموخت، اما شیوهٔ نوازندگی وی به اساتیدش شباهتی ندارد و مخصوص خود اوست. وی از تکنوازان و بداهه‌نوازان سر‌شناس موسیقی ایرانی شناخته می‌شود.

در سن دوازده سالگی نخستین تک نوازی خود را که به صورت زنده از رادیو پخش می‌شد با موفقیت اجرا کرد و به دنبال آن در اغلب برنامه‌های گل‌ها به عنوان تک نواز آواز، خوانندگان برنامه را همراهی می‌کرد

وی در کارنامه هنری خود با خوانندگانی چون اکبر گلپایگانی، ایرج خواجه‌امیری، تاج اصفهانی، غلامحسین بنان، محمدرضا شجریان همنوازی و همکاری داشته‌ است.

کد خبر : ۲۷۸۷۲۱