خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

فرهنگ شریف از کما خارج شد

فرهنگ شریف؛ نوازنده تار که به دلیل بیماری به کما رفته بود، سطح هوشیاری خود را بدست آورده است.

یکی از مسولان بیمارستان عرفان در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اعلام  این مطلب افزود: فرهنگ شریف نوازنده تار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان عرفان بستری شده و به کما رفته بود اما با تلاش پزشکان از کما خارج و سطح هوشیاری خود را بدست آورده است.

وی ادامه داد: او همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است.

فرهنگ شریف در بیمارستان عرفان مورد عمل جراحی چشم و لگن و قرار گرفته بود.

فرهنگ شریف، متولد ۱۳۱۰ خورشیدی در آمل است وی از نوازندگان سر‌شناس و برجسته و صاحب سبک تار ایرانی است و از چهار سالگی تحت تاثیر آموزش موسیقی به وسیلهٔ پدرش و نیز رفت‌وآمد بزرگان موسیقی به منزل آن‌ها خصوصاً عبدالحسین خان شهنازی برادرحاج علی اکبرخان شهنازی، موسیقی را فرا گرفت. پدر فرهنگ شریف دکتر داروساز بود و با اهل هنر نیز معاشرت می‌کرد.

وی تار را نزد استادان عبدالحسین شهنازی و مرتضی نی‌داوود، تارنوازان بزرگ آموخت، اما شیوهٔ نوازندگی وی به اساتیدش شباهتی ندارد و مخصوص خود اوست. وی از تکنوازان و بداهه‌نوازان سر‌شناس موسیقی ایرانی شناخته می‌شود.

در سن دوازده سالگی نخستین تک نوازی خود را که به صورت زنده از رادیو پخش می‌شد با موفقیت اجرا کرد و به دنبال آن در اغلب برنامه‌های گل‌ها به عنوان تک نواز آواز، خوانندگان برنامه را همراهی می‌کرد

وی در کارنامه هنری خود با خوانندگانی چون اکبر گلپایگانی، ایرج خواجه‌امیری، تاج اصفهانی، غلامحسین بنان، محمدرضا شجریان همنوازی و همکاری داشته‌ است.

کد خبر : ۲۷۸۷۳۸