خبرگزاری کار ایران

رویا تیموریان خبر داد:

آموزش‌های تخصصی فیلمسازی از اهداف مهم جشنواره فیلم و عکس مادر

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۸۶۲

رویا تیموریان عضو شورای سیاستگذاری جشنواره درباره ضرورت برگزاری جشنواره فیلم و عکس مادر گفت: با شرایطی که سینمای ایران امروز دارد و با توجه به اینکه حضور نیروهای با استعداد و جوان زیاد است، هر اتفاق فرهنگی برای سینما ضرورت دارد.

 به گزارش ایلنا وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه جشنواره فیلم و عکس مادر هدفش تکریم و ارزش نهادن به مقام والای مادر است است ضمن اینکه جشنواره‌های زیادی در کشور برگزار می‌شود که هیچ ضرورتی برای برگزاری آن وجود ندارد، برگزاری آن حداقل سالی یکبار ضروری است.

بازیگر فیلم «شیفتگی» در ادامه خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم و عکس مادر می‌تواند اتفاقات فرهنگی خوبی به دنبال داشته باشد البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در مورد مسائل و امور فرهنگی اگر با سیاست‌های صحیح که کارآمد باشد جلو برویم قطعا به نتایج بهتری دست پیدا خواهیم کرد.

تیموریان درباره نام جشنواره نیز گفت: انتخاب نام جشنواره تحت عنوان جشنواره ملی فیلم و عکس مادر می‌تواند بهانه‌ای باشد تا نیروهای بالقوه و خلاق گرد هم آیند و رویداد فرهنگی مهمی را رقم بزنند.

وی ادامه داد: از جمله اتفاق‌های خوب جشنواره فیلم و عکس مادر این است که قرار است در این جشنواره نیروهای جوان آموزش‌های تخصصی درباره فیلمسازی و پایه و اساس آن، تدوین، مونتاژ و... ببینند که فکر می‌کنم کار جذابی باشد.

بازیگر «برف» همچنین گفت: باید توجه داشت که برگزاری جشنواره نباید تنها به صرف برگزاری آن و اینکه عده‌ای دیده شوند و سال‌های بعد از حضورشان استفاده نشود، باشد بلکه باید از‌‌‌ همان ابتدا برای برگزاری جشنواره‌هایمان هدفی داشته باشیم تا در دوره‌های بعدی برگزاری نیز‌‌ همان هدف را دنبال کنیم.

تیموریان ادامه داد: اینکه همتی گذاشته شده و جشنواره‌ای با هدف تکریم و ارزش نهادن به مقام والای مادر برگزار شود کار بسیار نیکی است بنابراین باید از فرصت پیش آمده ‌‌‌نهایت استفاده را ببریم.

وی درباره انتخاب یک خانم هنرمند به عنوان دبیر جشنواره نیز گفت: همانطور که می‌دانید دبیر بیشتر جشنواره‌ها مدیران دولتی هستند و اغلب آقایان سردمدار هستند و به ندرت اتفاق می‌افتد خانومی دبیر یک جشنواره باشد ضمن اینکه کمتر از هنرمندان برای دبیری جشنواره استفاده می‌شود بنابراین باید این موضوع را به فال نیک گرفت.

این بازیگر توانای کشورمان خاطرنشان کرد: سال‌ها پیش دبیر جشنواره تئا‌تر بانوان بودم اما متاسفانه در نتیجه خروجی آن با من همکاری نشد. به نظرم برای برگزاری یک جشنواره مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت مدیریت صحیح است تا بتوانیم جشنواره را با اهداف مثبتی جلو ببریم و به سرانجام برسانیم.

تیموریان با بیان اینکه در جشنواره تئا‌تر بانوان طرح‌های زیادی را داده بودم، ادامه داد: به عنوان مثال، طرحی بود مبنی بر اینکه در فرهنگسرا‌ها جایی برای آثار و عکس‌های بزرگان تئا‌تر درنظر گرفته شود و در ‌‌نهایت همه این آثار جمع آوری و در جایی مانند موزه تئا‌تر نگهداری شود که در مورد مرحوم جمیله شیخی اینکار صورت گرفت اما متاسفانه به نتیجه نرسید.

وی ادامه داد: به نظرم باید توجه داشته باشیم تا جشنواره‌هایی که برگزار می‌کنیم تنها جشنواره تشریفاتی نداشته باشند تا خروجی خوبی را به دنبال داشته باشند اما متاسفانه این امر مهم رعایت نشده و به همین دلیل هم به کشور جشنواره‌ها معروف هستیم.

 «نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس مادر» به دبیری فاطمه گودرزی ۶ تا ۹ مردادماه در تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز